آرشیو برای: "آذر 1395"

​خطرات و موانع پیش‌روی وحدت اسلامی از نگاه رهبری

خطرات و موانع پیش‌روی وحدت اسلامی کج‌فهمی و بی‌اطلاعی؛ مانع اتحاد انسجام اسلامی در یک وجه، خود ناظر به همه‌ی دنیای اسلامی است باید با هم منسجم باشند؛ باید به یکدیگر کمک کنند؛ هم دولتهای اسلامی، هم ملتهای اسلامی. و دولتهای اسلامی در استفاده‌ی از ظرفیت… بیشتر »

وحدت مسلمین از نگاه قرآن

نظر قرآن کريم در باره اتحاد و اخوّت مسلمانان چيست؟ دعوت مسلمانان به اتّحاد و اخوّت در آيات متعددى مورد تأکيد قرار گرفته است که به برخى از آن ها اشاره مى کنيم: 1- آيه اعتصام : وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا… بیشتر »

امام رضا

امام رضا(ع): بدان كه هر كس مرا در غربتم زيارت كند خداوند ثواب صد هزار شهيد و صد هزار صديق و صد هزار حاجى و عمره گزار و صد هزار مجاهد مى دهد و با ما محشور مى شود و در درجات عالى بهشت رفيق ماست. 5سال آخر امامت علی بن موسی الرضا (ع) در زمان خلافت عبدلله… بیشتر »

خدایا

​ﺧﺪﺍﻳﺎ ﻫﻤﻴﻦ ڪہ ﺣﺎﻝ  ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﺧﻮﺏ باشد ﻭ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺑﺮ ﻟﺒﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻳﻢ ڪافیسٺ. خدایا ﺩﺭ همہ لحظاٺ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ بہ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﻬﺮﺑﺎنٺ مےسپاﺭﻡ  ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫﺪیہ، "ﺳﻼمتے" بیشتر »

فقیهی که فتوایش را امام زمان(عج) اصلاح کرد

شیخ مفید که نام کاملش «محمد بن محمد بن نعمان» است در سال 336 هجرى در حوالى بغداد دیده به جهان گشود. وی در یک خانواده پرسابقه و اصیل در تشیع و از سلاله نیکان و پاکان به دنیا آمد. سراسر وجود خاندان او مالامال از عشق به ‏اهل بیت رسالت‏ علیهم‌السلام بود.… بیشتر »