آرشیو برای: "اردیبهشت 1396"

سبب غیبت

امام زمان (عج) در کلام بزرگان

شما الان تحت نظر خدا و تحت نظر امام زمان (سلام الله علیه) هستید، ملائکه ، شما را مراقبت می کنند، نامه اعمال شما را به امام زمان (علیه السلام) عرضه می دارند. [امام خمینی (ره)] دورانى خواهد رسید که قدرت قاهره ‏ى حق، همه ‏ى قله‏ هاى فساد و ظلم را از بین… بیشتر »

بهترین توشه آخرت؟

 حضرت علی (ع) روزی پس از بازگشت از صفین در پشت کوفه خطاب به قبرستانی که در آن جا واقع بود، فرمودند: ای کسانی که در دیار وحشتناک ساکنید و در مکان های بی آب و گیاه و خالی از اشخاص (بسر می برید) و ای اهل قبرهای تاریک، و ای ساکنان خاک، و ای اهل غربت و… بیشتر »

چرا در رکعت سوم و چهارم نماز تسبیحات اربعه می‌خوانیم؟

??? احتمال دارد به جهت فضایل و اهمیت ویژه این ذکر در بین ذکرهای الهی باشد. چرا که نماز مهم‏ترین عبادت است و در آن باید اعمال و سوره ها و اذکارِ مهم گنجانده شود. ما در اینجا به گوشه‌ای از فضائل این ذکر اشاره می‌کنیم: ? 1.تسبیحات اربعه باز دارندۀ از انواع… بیشتر »

این هشت گروه خود را سرزنش کند؟!

️ این هشت گروه فقط خود را سرزنش کنند؟!  عَنِ النَّبِيِّ (ص) أَنَّهُ قَالَ فِي وَصِيَّتِهِ لَهُ يَا عَلِيُّ! ثَمَانِيَةٌ إِنْ أُهِينُوا فَلَا يَلُومُوا إِلَّا أَنْفُسَهُمْ الذَّاهِبُ إِلَى مَائِدَةٍ لَمْ يُدْعَ إِلَيْهَا وَ الْمُتَأَمِّرُ عَلَى رَبِّ… بیشتر »

صفات اهل بصیرت در مرام حضرت عباس(علیه السلام)

از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «کان عمّنا‌العباس نافذ‌البصیرة، صلب‌الایمان، جاهد مع أبی‌عبدالله، و ابلی بلاء حسنا، و مضی شهیدا»؛ ابصار‌العین/ص30 عموی گرانقدرم، عباس، انسانی هوشمند و ژرف‌نگر و آراسته به ایمانی آگاهانه و استوار و عمیق بود؛ به… بیشتر »

پاداش کسی که معلولین را یاری دهد در قیامت چیست؟

پيامبر گرامي (ص) فرمود: كسي كه ناتوان و معلولي را در كارهايش ياري دهد، خداوند او را ياري كند و در روز قيامت بر او فرشتگاني مي‌گمارد كه او را از خطرات منازل آخرت محافظت مي‌نمايند و او را سالم به بهشت مي‌رسانند. كسي كه فرد ناتواني را در فهم مطلبي ياري دهد… بیشتر »

حضرت عيسي (ع) در روستاي بلا زده و گفتگوي او با مرده زنده شده

روزي حضرت عيسي (ع) همراه حواريون اصحاب نزديك خود) در سير و سياحت خود، به روستائي رسيد، ديد اهل آن روستا و پرندگان و حيوانات? آن، همه به طور عمومي مرده اند، فرمود:  معلوم است كه اينها به عذاب عمومي الهي كشته شده اند، اگر آنها به تدريج مرده بودند، همديگر… بیشتر »