آرشیو برای: "خرداد 1396"

توصیه های آیت الله بهجت در مورد زیارت امام رضا(ع)

​آیت‌الله العظمی بهجت می‌فرمود : لازم نیست حوائج خود را در محضر امام بشمرید . حضرت می‌دانند ، مبالغه در دعاها نکنید !  1- زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه‌السلام اذن دخول… بیشتر »

ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﻧﮕﻮ ﭼﺮﺍﺍﺍﺍ...؟!

​ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﮒ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﺮﺩﯼ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺗﻮﺳﺖ. ﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻧﯿﺴﺘﻢ! ﻣﺮﮒ ﮔﻔﺖ: ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﻢ ﺗﻮ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﻟﯿﺴﺖ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺧب ﭘﺲ ﺑﯿﺎ ﺑﺸﯿﻦ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻗﻬﻮﻩﺍﯼ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ. ﻣﺮﮒ ﮔﻔﺖ: “ﺣﺘﻤﺎ” ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﻗﻬﻮﻩ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﻭ… بیشتر »

دیدار شاعران با رهبری

حجت الاسلام زکریا اخلاقیمدیر شاعر وتوانمند شهر میبد در دیدار با رهبری شب نیمه رمضان بیشتر »

روزه وفضیلت آن

رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم:اعمالی که فرزندان آدم انجام می دهند از آن خود آنهاست مگر روزه که از من است وپاداش آن را من می دهم. بیشتر »

چرا امام اجازه می داد دستش را ببوسند؟

?آیت الله حائری شیرازی تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا… بیشتر »

بزرگمرد انقلاب

 استاد شهید مطهّرى از خاطرات خود درباره امام خمینی (رضوان الله علیه) می ‏فرماید: ?♦️ من قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ (امام خمینى) تحصیل کرده ‏ام. وقتى که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایى از روحیه او درک کردم که نه فقط… بیشتر »

نقش حضرت خدیجه – رضی الله عنها- در گسترش اسلام

پیامبر اکرم- صلّى الله علیه وسلّم- درحالی که قلبش به‌شدت می‌تپید، نزد خدیجه بنت خویلد برگشت و گفت مرا بپوشانید! او را پوشاندند، تا این‌که هراس از او دور شد. پیامبر اکرم- صلّى الله علیه وسلّم- ماجرا را به اطلاع خدیجه رسانید و گفت: بر خودم می‌ترسم و احساس… بیشتر »

ماه رمضان و اهميت آن در قرآن

بشنويم: حجت الاسلام حميد ملكي / برنامه پرسش و پاسخ قرآني دانلود منبع:رادیو معارف بیشتر »

ماه رمضان در کلام رهبری

ماه رمضان در هر سال، قطعه ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما، آن را وارد می کند و به ما فرصت می دهد که خودمان را بر سر این سفره الهی در این ماه وارد بهشت کنیم. بعضی همان سی روز را وارد بهشت می شوند. بعضی به برکت آن سی روز همه سال را و… بیشتر »

سپر آتش جهنم

صدای قدم های ماه خوبی ها نزدیک است

صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین لحظه های این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام “و اسمَع… بیشتر »