آرشیو برای: "آبان 1396"

چرا امام رضا (ع) با اینکه علم غیب داشتند، انگور سمّی را خوردند؟

پاسخ وقتی واژه‌ی «علم» را برای امام (ع) یا هر فرد و موضوع دیگری به کار می‌بریم، فقط یک کلمه با یک معنا و مفهوم است، اما علم نیز مانند هنر و …، تعاریف و تقسیمات و کاربردهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال: الف. گاهی علم انسان به عمل و نتیجه‌ی عمل خود… بیشتر »

چرا امامت از نسل امام حسن مجتبی(ع) قطع شد؟!

آنچه که مسلّم است و در تاریخ هم به ثبت رسیده است ، امامت از نسل امام حسن مجتبی علیه السلام قطع نشد بیشتر »

امام حسن(ع) وتهمت طلاق های متعدد؟!

مسأله تعدد زوجات و كثرت طلاق ‏های ایشان را بيشتر در كتبي كه در دوران بني عباس تأليف يافته مي‏توان جستجو نمود. متأسفانه بعضي از نويسندگان هم بدون توجه به ريشه و عواقب آن به نقل آن پرداخته ‏اند. برای پاسخگویی به این شبهه موارد زیر را می ‏توان مطرح نمود بیشتر »

چرا برای زیارت حسین بن علی این همه اهتمام و ترغیب است، این همه تشویق است؟

ما باید به این «چرا» دقت کنیم. ممکن است کسی بگوید: «این برای این است که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد.» آیا این حرف مسخره نیست که بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز حضرت زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد؟ ?در صورتی که به نصّ خود امام حسین و به حکم ضرورت… بیشتر »

ثواب پیاده روی اربعین

ثواب پیاده روی اربعین از نگاه امام صادق علیه السلام) امام_صادق می فرماید: کسى که با پای_پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، وقتى به… بیشتر »