آرشیو برای: "اسفند 1396"

زندگی زیباست اما شهادت

زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است؛ سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردن‌ها را باریک آفریده‌اند، تا در مقتل کربلای عشق، آسانتر بریده شوند. و مگر نه آن‌که از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده‌اند که… بیشتر »

آداب معاشرت

ابذِل لِصَديقِكَ نَفسَكَ ومالَكَ، ولِمَعرِفَتِكَ رِفدَكَ ومَحضَرَكَ، ولِلعامَّةِ بِشرَكَ ومَحَبَّتَكَ، ولِعَدُوِّكَ عَدلَكَ وإنصافَكَ؛ جان و مالت را بر دوستت، عطا و حضورت را بر آشنايانت، گشاده‏‌رويى و دوستى‏‌ات را بر عموم مردم، و عدالت و انصافت را بر… بیشتر »

نسخه خداوند برای پیامبرش

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط میفرمود: بطری وقتی پر است و می‌خواهی خالی اش کنی، خمش می‌کنی. هر چه خم شود خالی تر می‌شود. اگر کاملا رو به زمین گرفته شود سریع تر خالی می‌شود. دل آدم هم همین طور است، گاهی وقت‌ها پر می‌شود از غم، از غصه،از حرف‌ها و طعنه‌های دیگران.… بیشتر »

ارسال یک قوطی کمپوت خالی به جبهه

​✅ خاطره شهید حسین خرازی از ارسال یک قوطی کمپوت خالی به جبهه   شهید حسین خرازی نقل می کرد: ﻭﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ: ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ… بیشتر »

شهیدی که قرض های تفحص کننده خود را ادا کرد.

​شهیدی که قرض های تفحص کننده خود را ادا کرد شهیدسیدمرتضیدادگر می گفت: اهل تهران بودم و پدرم از تجار بازار تهران…. علیرغم مخالفت شدید خانواده و به خاطر عشقم به شهدا، حجره ی پدر را ترک کردم و به همراه بچه های تفحص لشکر۲۷ محمد رسول الله راهی مناطق… بیشتر »

چگونه از بوی بد رها شویم!!!؟

امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی مؤمنان را به توبه و استغفار تشویق کردند و آن را مانع رسوایی انسان معرفی کردند. عن امیرالمؤمنین(ع): تَعَطَّرُوا بِالاستِغفارِ لا تَفضَحكُم رَوائحُ الذُّنوبِ. امیرالمؤمنین(ع) فرمود: خود را با استغفار خوشبو کنید تا بوی بد… بیشتر »

روزهای آخر

عادتش این بود دیگران را دعا کند. مؤمنان را یک به یک نام مى‌برد دعایشان مى‌کرد. روزهای آخر اما خودش را هم دعا می کرد: ((یا الهی عجل وفاتی سریعا)) علی را که می بیند گریه می کند، حسن را به سینه می چسباند و گریه می کند. گلوی حسین را می بوسد و گریه می کند،… بیشتر »