آرشیو برای: "اردیبهشت 1397"

تکلیف مومنی که قبل هز ظهور ازدنیا میرود چه میشه؟؟؟

تکلیف مومنانی که ظهور را درک نمی کنند و قبل از ظهور از دنیا می روند؟ حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: «وقتی حضرت مهدی علیه السلام قیام می فرمایند، به مؤمن در قبر گفته می شود: امام تو ظهور کرده است؛ اگر میخواهی به ایشان ملحق شوی  ملحق شو؛ و اگر… بیشتر »

سبب غیبت امام زمان(عج)؟؟؟

شناخت علت‏های واقعی غیبت امام زمان(ع) بر انسان‏ها مجهول است، زیرا گستره و قلمرو شناخت انسان‏ها محدود می‏باشد. در برخی روایات علت غیبت امام زمان(ع) از اسرار الهی دانسته شده است. (1) البته اندیشوران اسلامی برای غیبت امام زمان(ع) علت‏هایی را بیان… بیشتر »

خداوند که می داند یک انسان به جهنم می رود برای چه او را خلق می کند؟

خداوند متعال از آينده خبر دار ميباشد پس چرا وقتي مي‌داند که يک انسان به جهنم مي‌رود او را خلق مي کند؟ پاسخ: خدا از آینده با خبر است چون اصلا زمان در محضر الهی راه ندارد و گذشته و حال و آینده یک جا در نزد خدای متعال حاضر است. بیشتر »

علت لعن وسلام در زیارت عاشورا؟؟؟

♦️ آیت‌الله حائری شیرازی(ره): در عاشورا هر دو طرف جبهه نماز می‌خواندند، هم اشقیا و هم یاران امام حسین(ع). جنگ نماز با نماز بود، جنگ روزه با روزه بود. جنگ جهاد با جهاد بود. فرقش این بود که این طرف ولایت الله بود و آن طرف ولایت طاغوت بود. کار بزرگ حضرت… بیشتر »

اللهم الرزقنا

? به مرگ داخل بستر نمی توان دل بست خدا کند که شهادت به داد ما برسد… ? در عالم رازیست، که جز به بهای «خون» فاش نمیشود.. #اللهم_ارزقنا_شهادت بیشتر »

اگر میخواهی ایمان شما کامل باشد؟؟؟

✅ امام سجاد علیه السلام: چهار خصلت است که در هرکس باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده خواهد بود، و در حالتی خداوند را ‏ملاقات می‌کند که از او راضی و خوشنود است: ‏1 - تقوای الهی با کارهایی که برای مردم به دوش می‌کشد. ‏2 - راست گوئی و صداقت با مردم. ‏3 -… بیشتر »