آرشیو برای: "شهریور 1397"

بابا دلت پاک باشه!!!

? آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) بعضی ها ميگن: ‌ بابا دلت پاک باشد! جواب از قرآن:  آنکس که تو را خلق کرده است، اگر فقط دل پاک کافی بود فقط می گفت آمنوا در حالی که گفته: ?آمَنوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات یعنی هم دلت پاک باشد، هم کارت درست باشد.  اگر… بیشتر »

اشتباه رایج در باره محرم

 چهار اشتباه رایج درباره محرم و عاشورا ✍ شهید مرتضی مطهری/کتاب حماسه حسینی 1⃣ اوج عزاداری امام حسین(ع) ده روز اول ماه محرم الحرام است و در بین سخنرانان و مداحان، مشهور است که هر شب را به یکی از شهدای کربلا اختصاص دهند؛ مثلاً شب سوم برای حضرت رقیه و… بیشتر »

مباهله، سند عظمت اهل بیت

مفسران و محدثان شیعه و اهل تسنّن تصریح کرده اند که آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر نازل شده است و پیامبر تنها کسانی را که همراه خود به میعادگاه برد فرزندانش حسن و حسین و دخترش فاطمه و دامادش علی علیهم السلام بودند. بیشتر »

شهید عاشوری؟!!

در مبارزه‌ی با رژیم ستم‌شاهی، جوانان شما، مردان شما، زنان شما، تلاشهای قابل تقدیری انجام دادند. بعضی از روحانیون بزرگوار شما مثل شهید عاشوری (۳۵۴) در این راه شربت شهادت نوشیدند. بیشتر »

چرا عید غدیر از همه‌ی اعیاد بالاتر است؟

حضرت #امام_خامنه_ای (مدظله العالی): اینکه در بعضی از تعبیرات گفته شده است که عید غدیر عیدالله‌الاکبر و از همه‌ی اعیاد بالاتر است، علّت این و وجه این چیست؟ خب، در قرآن کریم آیاتی هست که به غیر از مسئله‌ی غدیر به مسئله‌ی دیگری قابل تطبیق نیست. ?همین آیه‌ی… بیشتر »

چه مدارکی وجود دارد که حدیث غدیر را اثبات می‌کند؟

واقـعـه غـدیـر و مـعـرفـى امـام عـلى (ع) بـه خـلافـت و جـانـشـیـنـى رسـول خـدا(ص) در آن روز، از چـنان عظمتى برخوردار است که آن رویداد تاریخى را یکصد و ده نفر صـحابى پیامبر(ص) نقل کرده اند! البته این بدان معنى نیست که از آن گروه کثیرى که همراه رسـول… بیشتر »

چگونه ممکن است که یک‌صد هزار صحابى، حدیث غدیر را شنیده باشند و هیچ‌کدام در سقیفه اعتراض نکنند؟!

در سؤال دو احتمال وجود دارد: احتمال اول این‌که عدم اعتراض صحابه به تصمیم سقیفه مفروض است و از آن اصل واقعه غدیر انکار شود؛ احتمال دوم این‌که اصل واقعه غدیر و عدم اعتراض صحابه مفروض باشد و دلالت حدیث غدیر بر ولایت حضرت علی(ع) انکار شود. بیشتر »

درمان حواس پرتی در نماز

​? ➑توصیه برای درمان حواس پرتی در نمـاز ➊✨وضو را با توجه و حضور قلب انجام دهد. از امام رضا (علیه السلام) روایت شده که وضو، موجب طهارت و تزکیه‌ دل است  ➋?در عظمت نماز و در روایاتی که درباره‌ نماز وارد شده تأمّل نماید. ➌✨مانند کسی نماز بخواند که گویا با… بیشتر »

ممکن است فردا برنگردی؟

 هرشب که می خوابید روح شما قبض می شود و ممکن است فردا برنگردد. پس: قبل از خواب وضو بگیر، همینطور توی بستر نرو. دعایی بکن، چند دقیقه ای با امام زمان صحبت کن اعمالت را محاسبه مراقبه کن، ببین امروز چکار کردی؟ توبه کن قبل از اینکه مرگت فرا برسد، فکر کن بستر… بیشتر »

صفات مداد؟

◀️ مداد ▶️ پسرک از پدر بزرگش پرسید: پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟ پدربزرگ پاسخ داد: درباره تو پسرم، اما مهمتر از آنچه می نویسم، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد بشوی ! پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن… بیشتر »

وضعیت دفتر زندگی من وشما ؟؟؟

✨﷽✨ #نکته_اخلاقی پدری فرزند خود را فراخواند … دفتر مشق او را که بسیار تمیز و مرتب بود نگاه کرد و گفت: فرزندم چرا در این دفتر کلمات زشت و ناپسند ننوشتی و کثیفش نکردی؟ پسر با تعجب پاسخ داد: خب معلوم است! چون معلممان هر روز آن را نگاه میکند و نمره… بیشتر »