آرشیو برای: "آبان 1397"

وظايف راهبردي بسيج از منظر فرماندهي كل قوا؟

حضرت امام خميني (ره) پيرامون وظيفه بسيج مي فرمايند: «طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه‌ها بايد با تمام توان خود در مراكز شان، از انقلاب و اسلام دفاع كنند و فرزندان بسيجي‌ام دراين دو مركز، پاسدار اصول تغيير ناپذير «نه شرقي و نه غربي» باشند». فرمانده… بیشتر »

توصیه برای رفع استرس های روحی؟؟؟

توصیه حضرت آیت الله فیاض برای رفع استرس های روحی پرسش: مشکل روحی و روانی دارم، خواهش می کنم راهنمایی ام کنید. چه کنم تا استرس و اضطراب از وجودم پاک شود؟ پاسخ: جواب: به خداوند قادر و مهربان توکل نما و مطمئن باش که تو را از همه بلیات حفظ خواهد کرد. نماز… بیشتر »

خاطرات رهبر انقلاب( ۱)

پدر و مادرم، پدر و مادر خیلی خوبی بودند. مادرم یک خانم بسیار فهمیده، باسواد،‌ کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ‌شناس -البته حافظ‌شناس که می‌گویم، نه به معنای علمی و اینها، به معنای مانوس بودن با دیوان حافظ- و با قرآن کاملا آشنا بود و صدای خوشی هم… بیشتر »

باور غلط بشارت آغاز ماه ربیع الاول!!!

با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک برداشت نادرست و باور غلط در جامعه هستیم، که در شرایط کنونی از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی، منتشر می‌شود.  این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر (ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان… بیشتر »

حدیث سلسلة الذهب ؟

حدیث سلسلة الذهب به معنای سخن زنجیره‌ای طلایی است و به حدیثی گفته می‌شود که تمام راویان آن از امام معصوم (علیه السلام) باشند.(1)  بدین صورت که امام معصوم مانند موسی بن جعفر (علیه السلام) روایتی را از پدر خود امام صادق (علیه السلام) نقل کند و او از… بیشتر »

این خوفی است که بسیاری از اوقات من متذکرش هستم

​اگر ما از زی متعارف روحانیت خارج بشویم و خدای نخواسته، توجه به مادیات بکنیم، درصورتی که خودمان را با اسم روحانی معرفی می‌کنیم، این منتهی ممکن است بشود به اینکه روحانیت شکست بخورد.  من این نگرانی که همیشه در دلم هست این است که من خوف این را دارم که… بیشتر »

وصیت پیامبر اسلام(ص) به هنگام رحلت

از امام موسی بن جعفر و او هم از پدرش نقل نموده که گفت: علی بن ابی طالب فرمود: وصیت رسول الله (ص) بدین صورت بود: بسم الله الرحمن الرحیم این عهدی است که محمدبن عبدالله به آن وصیت نموده است و به امر خداوند به آن استناد کرده است به جانشین علی بن ابی طالب… بیشتر »

​بیانیه ۵۵۰ نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه قم:

“درخصوص نامه‌حضرت آیت الله یزدی «دامت برکاته» به مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف»، ما امضاء کنندگان ذیل نکاتی را تقدیم می‌نماییم: ۱ ـ تکریم، پاسداشت و رعایت حریم مرجعیت به عنوان دژ مستحکم اسلام و پاسداران مکتب اهل… بیشتر »

استکبار ستیزی و آمریکا از دیدگاه رهبری

​? پاسخ های رهبر انقلاب به ۱۰ پرسش در مورد نسبت جمهوری اسلامی و آمریکا ?خودتان را برای ادامه مبارزه آماده کنید  1⃣ استکبار به چه معناست؟ یعنی آن کسانی که در همه کارها مداخله می‌کنند برای حفظ منافع خود؛ حق تحمیل بر ملت ها را برای خود قائل است،… بیشتر »

 بابا! از میان انگشتان آقا می‌بینم

​ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:  وقتی به تراجم علمای سلف مراجعه کنیم، می‌بینیم که افراد بسیاری در میان آنها بوده‌اند که صاحب کرامات و معنویات بوده‌اند؛ هم در علمیات صاحب کرامت بوده‌اند و هم در عملیات و عبودیت. جمع بین این دو نیز کرامت است! شخصی پسر… بیشتر »

زائر حسین( ع) از نو شروع کن، گذشته ات بخشیده شد

حجت‌الاسلام پناهیان، غروب روز اربعین در کربلای معلا برای گروهی از زائران امام‌حسین(ع) دربارۀ «بهره‌گیری از فرصتِ ناب بعد از زیارت اربعین برای تغییر در زندگی» به سخنرانی پرداخت که در ادامه فرازهایی از این سخنرانی را می‌خوانید: بشارت پیامبر(ص) به زائر… بیشتر »