از لوازم آرایش غیر بهداشتی تا جراحی زیبایی غیر مجاز

در خیابان های شهر که راه می روی و به صورت هایشان که نگاه می کنی دیگر از چهره های طبیعی خبری نیست. بینی ها مصنوعی و سربالا، گونه ها برجسته و غیر طبیعی، پوست ها سرخ و سفید که با رنگ های آرایشی تزیین شده است. مثل این که نقابی روی صورت خودشان گذاشته اند که شناسایی نشوند! آنقدر تغییرات روی خودشان انجام داده اند که با عکس های شناسنامه شان قابل مقایسه نیستند! دیگر هویت اصلی خود را از دست داده اند.

طبیعتا هر زن و مرد جوانی زیبایی را دوست دارد و دوست دارد که زیبا باشد. اما نباید میل به زیبا بودن و زیبا شدن تبدیل به یک بحران شود. امروزه اکثر جوانان به جای اهمیت دادن به زیبایی های طبیعی خدادادی، با هر وسیله و راهکاری که بتوانند شکل و شمایل خود را به صورت های گوناگون در می آورند. طوری که ممکن است دیگر قابل شناسایی نباشد.

در این میان هر راهکاری که برای تغییرات وجود داشته باشد، آزمایش می کنند. از استفاده لوازم آرایشی گرفته تا انواع جراحی های زیبایی! از هیچ راهی برای تغییر دادن خودشان دریغ نمی کنند. کشیدن پوست صورت، بالابردن ابروها ، جراحی زیبایی پلک و جراحی زیبایی بینی که رایج ترین نوع جراحی به حساب می آید. این جراحی های پلاستیک نه فقط بین زنان بلکه بین مردان هم رواج پیدا کرده است.

>

پزشک هایی که بدون تخصص عمل جراحی می کنند!

اکثر مشتریان جراحی های زیبایی از قشر متوسط جامعه هستند. برای همین هزینه های زیبا شدن برایشان بسیار مهم است. بیشتر مشتریان کل بازار را زیر و رو می کنند تا ارزان ترین پزشک جراحی را پیدا کنند. پزشکان هم که از این موضوع اطلاع کافی دارند، مبالغ جراحی های مختلف را تا حد ممکن پایین می آورند اما طبیعتا به همان اندازه کیفیت کارشان را نیز کاهش خواهند داد. در واقع جراحی زیبایی به یک تجارت پر سود تبدیل شده است.

در این میان کافی است یک پزشک عمومی قيمت جراحی زیبایی را کمی پايين تر از يک متخصص تعيين کند، آنگاه این پزشک عمومی برای تمام مشتریانی که دغدغه مالی دارند جذاب می شود!

پزشکان عمومي طبق آنچه که در دانشنامه ‌شان نوشته شده می ‌توانند طبق قانون، 3 رشته را زير نام پزشک عمومی درج کنند. ولی برخی پزشکان عمومی اين کار را نمی ‌کنند و مثلا می ‌نويسند: “پوست، مو و زيبايي". مشتریان هم بدون اطلاع از این موضوع که فرد پزشک عمومی است يا يک متخصص جراحی؟ به خاطر قیمت ارزان تر جان خود را به دستان این پزشکان می سپارند.

براساس آماری كه انجمن جراحی پلاستيک آمريكا ارائه كرده ‌است، 80‌ درصد از جراحی ‌های سال ‌1999 را زنان انجام می ‌دادند، اما روز به روز بر تعداد مردانی كه با اعمالی چون بوتاكس، كاشت مو و جراحی بينی می ‌خواهند خود را زيبا كنند، افزوده می ‌شود.

وقتی اهمیت لوازم آرایشی بیشتر از تغذیه مناسب می شود!

سرانه مصرف لوازم آرایشی در بین خانم های ایرانی سر به فلک کشیده است. برخی از زنان ایرانی بیشتر از این که پول خود را صرف خرید محصولات غذایی مفید کنند خرج لوازم آرایشی مختلف می کنند.

ایران دومین کشور مصرف ‌کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان است. این رتبه خیره‌ کننده در مصرف مواد شیمیایی آرایشی در حالی است که سهم بالایی از این کالاها قاچاق هستند و بدون هیچ ‌گونه نظارت کیفی در بازارها به فروش می ‌رسد.

طوری که آمارها نشان می دهد در 15 سال گذشته شمار مصرف کنندگان لوازم آرایشی و متقاضیان عمل های جراحی پلاستیک زیبایی، 70 درصد بیشتر شده است.

نکته تاسف برانگیزی که در مورد مصرف لوازم آرایشی بهداشتی در ایران وجود دارد، سرانه مصرف بالای آن در بین دانشجوهاست. در حال حاضر سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران به 14 سالگی رسیده است!

از سوی دیگر، طبق آمارها 17 میلیون زن ایرانی هر ساله 10 تریلیون و 200 میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌ کنند. این در حالی است که بین 80 تا 90 درصد بازارهای لوازم آرایشی ایران در اختیار چین، ترکیه و تایلند قرار گرفته؛ کشورهایی که هر ساله میلیون‌ ها دلار از صادرات لوازم آرایشی بهداشتی به ایران سود می ‌برند.

جراحی پلاستیک زیبایی “مد” جامعه امروز ما

دکتر حسین عشایری استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص مغز و اعصاب درباره جراحی پلاستیک زیبایی در ایران گفت: یک بخش از جراحی پلاستیکی ضروری است؛ آسیب های ناشی از سوختگی، تصادفات و… باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما جراحی های پلاستیکی که صرفا برای زیبایی انجام می شود، قابل قبول نیست.

حسین عشایری یکی از دلایل درگیری جوانان به جراحی های پلاستیکی زیبایی را چشم و هم چشمی دانست و تصریح کرد: برخی از متقاضیان که عمل جراحی زیبایی نه تنها یکبار بلکه سه الی چهار بار یا بیشتر انجام می دهند به نوعی اعتیاد دچارهستند.

وی افزود: افرادی که جراحی پلاستیک برای زیبایی انجام می دهند، با بدن خود آشتی نکرده اند و خود آرمانی ایشان با خودشان فاصله دارد.

عشایری در پایان گفت: اخیرا مردان هم درگیر این جراحی های زیبایی شده اند و این جراحی های پلاستیک به نوعی در جامعه ما “مد” شده است.

منبع:www.fardanews.com

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.