موضوع: "اجتماعی"

شبهات انتخابات

چرا رأی بدهیم؟ با این وضع مملکت چرا رأی بدهیم؟

به خاطر اعتراض به وضع موجود رأی نم یدهیم تا حکومت تنبیه
شود.

رأی نم یدهم چون با رأی دادن هیچ تغییری ایجاد
نم یشود!

و…

شبهات انتخابات

با نامحرم ارتباط نگیر

معلولین را دریابیم

 پیامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله:

مَنْ‏ أَعَانَ‏ ضَعِيفاً فِي بَدَنِهِ عَلَى أَمْرِهِ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى أَمْرِهِ وَ نَصَبَ لَهُ فِي الْقِيَامَةِ مَلَائِكَةً يُعِينُونَهُ عَلَى قَطْعِ تِلْكَ الْأَهْوَالِ … وَ عَلَى عُبُورِ الصِّرَاطِ إِلَى الْجَنَّةِ سَالِماً آمِنا

كسی‌كه ناتوان و معلولی را در كارهايش ياری دهد، خداوند او را ياری كند و در روز قيامت بر او فرشتگانی می‌گمارد كه او را از خطرات منازل آخرت محافظت می ‌نمايند… و او را در حالی‌ که سالم و در امان از پل صراط عبور می‌کند، به بهشت می‌رسانند.

 بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۰۵

شب اول ماه ربیع الاول و خرافات زدن درب هفت مسجد

چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است ،بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع، پشت درب مساجد مراجعه کرده و درب هفت مسجد را می کوبند و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا را اعلام می کنند و به این وسیله می خواهند از دستان حضرت زهرا عیدی دریافت کنند !!!

? اما نظر بزرگان دین، در مورد این خرافات چیست؟

? آیت الله خامنه ای: عمل فوق مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. آقایان علماء  و مومنین ، با موعظه و نصیحت، از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.

ادامه »

چرا حجاب در ایران ضروری است؟

 ️چرا حجاب به صورت پوشش کامل بدن به جز قرص صورت و مچ پا و مچ دست، فقط در کشور ایران اجباریست و در دیگر کشورهای مسلمان به این صورت نیست ؟ مگر کشورهای عربستان یا مصر یا ترکیه یا … مسلمان نیستند؟

حجاب و پوشش زنان یکی از دستورات اسلام است. در دیگر ادیان الهی نیز چنین دستوری وجود داشته است . در قرآن مجید و بسیاری از روایات محدوده ی آن به این صورت بیان شده است که زن در برابر نامحرمان تنها می تواند صورت و دو کف دست خود را آشکار کند. بنا بر این تشریع و قانون مند شدن آن ربطی به حکومت ها و نظام های اسلامی و غیر اسلامی ندارد .

حجاب تا آنجا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است و کسی نمی‌تواند دخالت کرده، ولی آنگاه که به یک امر اجتماعی تبدیل شد و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کرد، حکومت و حاکم می تواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، رعایت حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید، زیرا بی حجابی از محرمات الهی محسوب می گردد و طبق قاعده هر فعل حرامی قابل تعزیر است.

بنابراین آنچه بر عهده ی همه حکومت ها و نظام های اسلامی است اجرای دقیق دستورات اسلام است که متأسفانه بسیاری از دولت های اسلامی در این زمینه کوتاهی می کنند.

1 2