موضوع: "آیت الله اعرافی"

شعار سال حوزه «حوزه و فضای مجازی»/ حوزه علمیه اجازه توهین به مقدسات را نمی دهد

​شعار سال حوزه «حوزه و فضای مجازی»/ حوزه علمیه اجازه توهین به مقدسات را نمی دهد

▫️مدیر حوزه های علمیه، «حوزه و فضای مجازی» و همچنین راهکارهای نشر معارف الهی در فضای مجازی را به عنوان شعار و سوال سال حوزه علمیه مطرح کرد.

مشروح خبر : ?

https://meybodadineh.ir/news/item/5442

پیام تبریک آیت‌الله اعرافی به فرمانده جدید سپاه

بسم الله الرحمن الرحیم 

سرلشگرپاسدارجناب آقای سلامی دام توفیقه 

?با سلام و تحیات  افتخار انتصاب به فرماندهی کل سپاه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی از سوی رهبر گرانقدر و فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی را به جناب عالی تبریک می‌گویم. 

ادامه »

پیام تسلیت

​متن پیام تسلیت  آیت الله علیرضا #اعرافی مدیر حوزه های علمیه به مناسبت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی #شاهرودی به این شرح است:?
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال جانسوز حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (قدس سره)، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و جامعه اسلامی را به سوگ نشاند.
آن فقید سعید از نوادر حوزه های علمیه بود که از خاندانی بزرگ و با فضیلت و شهیدپرور برخاست و در محضر اساتید بزرگ حوزه کهن نجف و آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر (ره) به قله‌های بلند فقاهت و فضیلت دست یازید و مشعل فروزان حوزه های علمیه گشت و شاگردان فراوان تربیت کرد و آثار ماندگار و مهم علمی از خود بجا گذاشت.
آن مرحوم در عرصه اجتماع و سیاست از عالمان برجسته، مجاهد و انقلابی بود که از جوانی تا پایان عمر شریف در مسیر اسلام عزیز، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، مجاهدت و جانفشانی و در مدیریت‌های کلان و راهبردی در قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان نقشی برجسته ایفا کرد.
فقدان این استوانه بزرگ انقلاب و حوزه قم را به محضر مبارک حضرت ولی‌الله‌الاعظم «ارواحنافداه»، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی(مدظله)، مراجع عظام تقلید«دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه بویژه قم و نجف، ملت شریف ایران، امت اسلامی بویژه ملت بزرگ عراق، همه مقلدان و علاقه‌مندان آن مرجع فقید و بویژه بیت شریف و آقازادگان محترم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن چهره تابناک و حشر با اولیاء الهی و اجداد طاهرین و برادران شهیدش را از خداوند منان خواهانم و برای تجلیل از ایشان حوزه های علمیه روز چهارشنبه 5/10/97 تعطیل خواهد بود.

عاش سعیداً و مات سعیداً

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور

فلسفه زیارت در منطق شیعه

 حضرت آیت الله اعرافی در خطبه وحدت بخش و عبادی نمازجمعه این هفته میبد، نمازگزارن را به پارسایی و پرهیزکاری و عمل به تقوای الهی و توجه به نعمت های الهی سفارش و دعوت کردند.
امام جمعه میبد ، ایام محرم و صفر را فرصتی برای اعلام محبت به خاندان پیامبر و سوگواری و عزاداری دانستند و گفتند : بخشی از این ایام و سال زیارت ائمه هدی ، بویژه سالار شهیدان است .


ابعاد زیارت :
خطیب جمعه میبد در این خطبه ، با بیان اینکه زیارت ائمه و پیامبر خدا و اولیای الهی ، یکی از برنامه های مهم در اسلام و تشیع است اظهار داشتند : مساله زیارت و عرض ادب به مردگان و مخصوصا بزرگان و برجستگان از کسانی که از دنیا رفته اند اولا جنبه انسانی دارد و طبیعت انسانهاست که با قطع نظر از هر دین و مذهب و آیین ، اظهار علاقه و ارتباط با مردگانشان می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : ثانیا مساله زیارت در ادیان الهی و سایر ادیان ابراهیمی بجز اسلام هم وجود دارد .

ادامه »