تصویب  fatf?!!


❌❌ چرا با تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس، وضع بدتر می‌شود؟
✖️کمی منطقی باشیم!?
?در سال 2013، FATF روش خود را در مبارزه با پولشویی تغییر داده و منطق شناسایی #ذینفع_نهایی را جایگزین کرد. یعنی در هر مبادله مالی باید ذینفع نهاییِ آن مبادله شناسایی شده و روشن بشود که نفعِ نهایی به جیب چه کسی یا چه نهادی رفته است.

 

?این منطق باعث افزایش #ریسک مبادلات مالی شد. یعنی نهادهای مالی در راستای مبارزه با پولشویی باید ابتدا مشخص می‌کردند که در نهایت چه کسی یا چه نهادی از فلان مبادله سود خواهد برد. طبق آمارهای بین‌المللی نتیجه چیزی جز #کاهش ۵۳ درصدی مبادلات بانکها و صرافی‌های بزرگ در سطح جهان نبود. 
?حالا اگر ایران که بیشترین تعداد از اعضای SDN لیست (لیست ویژه تحریم‌های آمریکا) را دارد به FATF بپیوندد و تراکنشات مالی‌اش برای کشورهای بیگانه شفاف بشود، طبیعی است که ریسک مبادلات بانکی با ایران برای بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی بسیار بیشتر خواهد شد، چرا که باید در هر مبادله مالی مشخص کنند که آیا ذینفع نهایی این مبادله در لیست تحریم (SDN) قرار دارد یا نه؟ اگر ذینفع نهایی در لیست تحریم باشد، آن بانک مشمول #جریمه‌های سنگین و چندین میلیارد دلاریِ آمریکا خواهد شد و این هیچ معنایی جز کاهش مبادلات بانکی با ایران ندارد.
?از این‌رو پیوستن ایران به FATF نه تنها موجب بهتر شدن وضعیت مبادلات مالی و بانکی نمی‌شود، که وضعیت را به مراتب بدتر هم خواهد کرد.

@aamerin_ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.