موضوع: "جنگ نرم"

تصویب  fatf?!!


❌❌ چرا با تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس، وضع بدتر می‌شود؟
✖️کمی منطقی باشیم!?
?در سال 2013، FATF روش خود را در مبارزه با پولشویی تغییر داده و منطق شناسایی #ذینفع_نهایی را جایگزین کرد. یعنی در هر مبادله مالی باید ذینفع نهاییِ آن مبادله شناسایی شده و روشن بشود که نفعِ نهایی به جیب چه کسی یا چه نهادی رفته است.

 

?این منطق باعث افزایش #ریسک مبادلات مالی شد. یعنی نهادهای مالی در راستای مبارزه با پولشویی باید ابتدا مشخص می‌کردند که در نهایت چه کسی یا چه نهادی از فلان مبادله سود خواهد برد. طبق آمارهای بین‌المللی نتیجه چیزی جز #کاهش ۵۳ درصدی مبادلات بانکها و صرافی‌های بزرگ در سطح جهان نبود. 
?حالا اگر ایران که بیشترین تعداد از اعضای SDN لیست (لیست ویژه تحریم‌های آمریکا) را دارد به FATF بپیوندد و تراکنشات مالی‌اش برای کشورهای بیگانه شفاف بشود، طبیعی است که ریسک مبادلات بانکی با ایران برای بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی بسیار بیشتر خواهد شد، چرا که باید در هر مبادله مالی مشخص کنند که آیا ذینفع نهایی این مبادله در لیست تحریم (SDN) قرار دارد یا نه؟ اگر ذینفع نهایی در لیست تحریم باشد، آن بانک مشمول #جریمه‌های سنگین و چندین میلیارد دلاریِ آمریکا خواهد شد و این هیچ معنایی جز کاهش مبادلات بانکی با ایران ندارد.
?از این‌رو پیوستن ایران به FATF نه تنها موجب بهتر شدن وضعیت مبادلات مالی و بانکی نمی‌شود، که وضعیت را به مراتب بدتر هم خواهد کرد.

@aamerin_ir

چه کنیم در فضای مجازی به گناه نیافتیم؟

امام صادق (عليه السلام) : ایمان ندارد آنکس که شرم و حیا ندارد.   الحدیث جلد 1 ص 71

سوال: دنیای مجازی زمینه گناه را خواسته یا ناخواسته فراهم می‌نماید، مخصوصا در امثال فیس نما و مسنجر و… برای اینکه ما به گناه نيفتيم چه اقدامی می‌شود انجام داد؟ و آیا ما هم در این گناه نقشی داريم؟

حجت الاسلام قرائتي در كتاب گناه شناسي عواملي كه انسان را از گناه باز مي دارد معرفي كرده كه به چند مورد آن در اين پاسخ اشاره خواهد شد.

1: تفكر در عاقبت كار: بطور كلى تفكر و انديشه‏‌ى صحيح، بطور مستقيم يا غير مستقيم عامل بازدارنده از انحرافات و گناهان مى‏‌شود، و همچون آينه‏‌ى صاف نشان‏ دهنده‏‌ى زيبايى‏‌ها و زشتى‏‌ها است. چنانكه حضرت على عليه السلام مى‌‏فرمايد:
فكر آينه‏‌ى صاف است.[1]

ادامه »

كار بر دوش شماست،بصيرت، نورافكن است؛

بيانات رهبری:در ديدار دانشجويان و جوانان استان قم‌

ما بايد برنامه‌ريزى بلندمدت داشته باشيم. البته اين برنامه‌ى بلندمدت جاى طرحش اينجا نيست - مراكز فكر، كانونهاى فكر، مراكز سياسى و فرهنگى دنبال اين حرفها هستند و اين كارها را بايد بكنند و ميكنند هم - آن چيزى كه من در مجموعه ميتوانم عرض كنم، اين است كه يك زمينه‌ى اساسى براى برنامه‌ريزى‌هاى بلندمدت هست كه اين را من بارها تذكر دادم، اينجا هم لازم ميدانم يك قدرى درباره‌اش بيشتر صحبت كنم و آن، مسئله‌ى بصيرت‌يافتن است.

ادامه »

اثرات مثبت و منفي رسانه بر فرهنگ جامعه

 در عرصه هاي فرهنگي نيز وسايل ارتباط جمعي مي تواند نقش و كاركردهاي مؤثري داشته باشند. از مسئوليت فرهنگ سازي گرفته تا ترويج ، تقويت و نهادينه سازي آموزه ها، باورها و رفتارهاي خاص و مطلوب در جامعه . مخصوصاً راديو ، تلويزيون و سينما در ميان وسايل ارتباط جمعي ، ظرفيت و توان فوق العاده اي در توليد و مصرف الگوهائي فرهنگي دارد و آنها را به راحتي از طريق توليد و نشر برنامه هاي خاص مي تواند در حركت هاي فرهنگي جامعه جهت دهي نمايد .

ترويج انواع مدلهاي لباس ، چگونگي تعامل و رفتار متقابل شهروندان ، طرز حركات و حرف زدن،شيوه مصرف و زندگي كردن ، خودباوريهاي فردي و اجتماعي ، تقويت روح همبستگي و اتحاد ، ترغيب شهروندان به تطبيق و رعايت مقررات جامعه ، تلاش جهت بارور ساختن فرهنگ بومي و خرده فرهنگ هاي موجود در جامعه و …..

از سوي ديگر نيز بجاي اينكه از اين ابزار براي بهتر كردن فرهنگ عمومي خود استفاده كنند ، بدليل عدم تخصص و آشنا نبودن به اهميت رسانه ها با توليد برنامه هاي بي محتوا سمت سويي را دنبال مي كنند كه بيشترين ضربه را به فرهنگ عمومي وارد مي كنند. فرهنگي همچون تملق ، ريا ، خرافه پرستي و ….

ادامه »

از لوازم آرایش غیر بهداشتی تا جراحی زیبایی غیر مجاز

در خیابان های شهر که راه می روی و به صورت هایشان که نگاه می کنی دیگر از چهره های طبیعی خبری نیست. بینی ها مصنوعی و سربالا، گونه ها برجسته و غیر طبیعی، پوست ها سرخ و سفید که با رنگ های آرایشی تزیین شده است. مثل این که نقابی روی صورت خودشان گذاشته اند که شناسایی نشوند! آنقدر تغییرات روی خودشان انجام داده اند که با عکس های شناسنامه شان قابل مقایسه نیستند! دیگر هویت اصلی خود را از دست داده اند.

طبیعتا هر زن و مرد جوانی زیبایی را دوست دارد و دوست دارد که زیبا باشد. اما نباید میل به زیبا بودن و زیبا شدن تبدیل به یک بحران شود. امروزه اکثر جوانان به جای اهمیت دادن به زیبایی های طبیعی خدادادی، با هر وسیله و راهکاری که بتوانند شکل و شمایل خود را به صورت های گوناگون در می آورند. طوری که ممکن است دیگر قابل شناسایی نباشد.

در این میان هر راهکاری که برای تغییرات وجود داشته باشد، آزمایش می کنند. از استفاده لوازم آرایشی گرفته تا انواع جراحی های زیبایی! از هیچ راهی برای تغییر دادن خودشان دریغ نمی کنند. کشیدن پوست صورت، بالابردن ابروها ، جراحی زیبایی پلک و جراحی زیبایی بینی که رایج ترین نوع جراحی به حساب می آید. این جراحی های پلاستیک نه فقط بین زنان بلکه بین مردان هم رواج پیدا کرده است.

ادامه »