موضوع: "حجاب وعفاف"

چرا حجاب در ایران ضروری است؟

 ️چرا حجاب به صورت پوشش کامل بدن به جز قرص صورت و مچ پا و مچ دست، فقط در کشور ایران اجباریست و در دیگر کشورهای مسلمان به این صورت نیست ؟ مگر کشورهای عربستان یا مصر یا ترکیه یا … مسلمان نیستند؟

حجاب و پوشش زنان یکی از دستورات اسلام است. در دیگر ادیان الهی نیز چنین دستوری وجود داشته است . در قرآن مجید و بسیاری از روایات محدوده ی آن به این صورت بیان شده است که زن در برابر نامحرمان تنها می تواند صورت و دو کف دست خود را آشکار کند. بنا بر این تشریع و قانون مند شدن آن ربطی به حکومت ها و نظام های اسلامی و غیر اسلامی ندارد .

حجاب تا آنجا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است و کسی نمی‌تواند دخالت کرده، ولی آنگاه که به یک امر اجتماعی تبدیل شد و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کرد، حکومت و حاکم می تواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، رعایت حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید، زیرا بی حجابی از محرمات الهی محسوب می گردد و طبق قاعده هر فعل حرامی قابل تعزیر است.

بنابراین آنچه بر عهده ی همه حکومت ها و نظام های اسلامی است اجرای دقیق دستورات اسلام است که متأسفانه بسیاری از دولت های اسلامی در این زمینه کوتاهی می کنند.

حجاب از نظر رهبری

​حجاب در درجه‌ی اول به نفع زنان است

 رهبر انقلاب: با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا میکند و هم مرد مسلمان. آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک میکنند، در درجه‌ی اول، امنیت از خود زن و در درجه‌ی بعد، از مردان گرفته خواهد شد. برای این‌که محیط سالم و دارای امنیت باشد؛ زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسؤولیت‌های خود را انجام دهد، اسلام حجاب را معیّن کرده.

 ۱۳۷۵/۱۲/۲۰

حراج زیبایی

قدر هر کس به اندازه قدر اراده اوست؛‌ سر دوراهی کلیک کردن و نکردن، اندازه آدم‌ها معلوم می‌شود؛ گاهی باید مدام برای خودمان روضه حرّ بخوانیم.

خداوند به عنوان یک کاربر همیشه آنلاین

امروز شرایط دنیا فرق کرده، باید با تکنولوژی روز هماهنگ بود، حجاب هم از این قاعده مستثنا نیست، چه اشکالی دارد عکس با حجابم را روی پروفایلم در فضای مجازی منتشر کنم، تازه! این کار من باعث تبلیغ حجاب می‌شود!

ادامه »

از لوازم آرایش غیر بهداشتی تا جراحی زیبایی غیر مجاز

در خیابان های شهر که راه می روی و به صورت هایشان که نگاه می کنی دیگر از چهره های طبیعی خبری نیست. بینی ها مصنوعی و سربالا، گونه ها برجسته و غیر طبیعی، پوست ها سرخ و سفید که با رنگ های آرایشی تزیین شده است. مثل این که نقابی روی صورت خودشان گذاشته اند که شناسایی نشوند! آنقدر تغییرات روی خودشان انجام داده اند که با عکس های شناسنامه شان قابل مقایسه نیستند! دیگر هویت اصلی خود را از دست داده اند.

طبیعتا هر زن و مرد جوانی زیبایی را دوست دارد و دوست دارد که زیبا باشد. اما نباید میل به زیبا بودن و زیبا شدن تبدیل به یک بحران شود. امروزه اکثر جوانان به جای اهمیت دادن به زیبایی های طبیعی خدادادی، با هر وسیله و راهکاری که بتوانند شکل و شمایل خود را به صورت های گوناگون در می آورند. طوری که ممکن است دیگر قابل شناسایی نباشد.

در این میان هر راهکاری که برای تغییرات وجود داشته باشد، آزمایش می کنند. از استفاده لوازم آرایشی گرفته تا انواع جراحی های زیبایی! از هیچ راهی برای تغییر دادن خودشان دریغ نمی کنند. کشیدن پوست صورت، بالابردن ابروها ، جراحی زیبایی پلک و جراحی زیبایی بینی که رایج ترین نوع جراحی به حساب می آید. این جراحی های پلاستیک نه فقط بین زنان بلکه بین مردان هم رواج پیدا کرده است.

ادامه »
1 3 4 5