خداوند که می داند یک انسان به جهنم می رود برای چه او را خلق می کند؟

خداوند متعال از آينده خبر دار ميباشد پس چرا وقتي مي‌داند که يک انسان به جهنم مي‌رود او را خلق مي کند؟

پاسخ: خدا از آینده با خبر است چون اصلا زمان در محضر الهی راه ندارد و گذشته و حال و آینده یک جا در نزد خدای متعال حاضر است.

فرض کنید اتاقی با یک پنجره وجود دارد. کسی درون اتاق از پنجره بیرون را تماشا می کند و شخص دیگری بر روی بام ایستاده و طنابی سفید و سیاه را به تدریج از جلوی پنجره به سمت پایین رها می کند. شخصی که درون اتاق نشسته در یک لحظه بخش سیاه طناب را می بیند و در لحظه دیگر بخش سفیدی که در پی آن می آید. اما آنکه بر روی بام ایستاده است، یک جا کل طناب با تمام بخش های سفید و سیاهش را می بیند. حال اگر بخش سفید طناب را روز و بخش سیاه آن را شب بنامیم، کسی که در محدودیت قرار گرفته، شب و روز را به تدریج می بیند. اما آنکه بر بام است، تمام زمان یکجا در نزد آن حاضر است.

بنابراین خدایی که خارج از زمان و مسلط به آن است، اصلا گذشته و حال و آینده، همه یکسان در نزد او حضور دارد. البته حتی اگر از این زاویه هم نگاه نکنیم می توان ساده تر جواب داد که آنکه مسیر بدی را انتخاب کرده، خودش مقصر است و نباید به جای سرزنش خود از دیگری توقع داشته باشد تمام قصورات و کوتاهی های او را جبران کند.

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.