موضوع: "سیاسی"

حکم خطا نمودن منتخب مجلس شورای اسلامی

آیا این مبنای فقهی صحیح است که شرعاً خطاها و گناه هایی که فرد منتخب اینجانب در آینده مرتکب خواهد شد و فسادهای مترتب بر آن به عهده ی من خواهد بود؟

آیا این مساله می تواند بهانه عدم شرکت در انتخابات باشد؟

اگر به قدر کافی درباره شخص منتخب تحقیق شود، مسئولیتی درباره اعمال آینده او نخواهید داشت. ?️ @rules2minutes

تشریح شاخص‌های انتخاب درست در انتخابات مجلس توسط رهبر انقلاب

​  رهبر انقلاب : باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.

 فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست. 

باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.

مردم باید افرادی با چنین ویژگی هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی شناسم رأی نمی دهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.

«معامله قرن» و دلالی داماد ترامپ!

«معاملهٔ قرن» طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده اند، دنبال می شود؛ بنابراین، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

جالب اینجاست که بدانید رئیس جمهور آمریکا، داماد خود کوشنر را دلال معامله تعیین کرده است.

ادامه »

کتاب «خون دلی که لعل شد»

کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت الله العظمی سیّد علی خامنه ای(مدّظلّه العالی) از زندانها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.
? این کتاب ترجمه ی فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد. ?

ادامه »

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت

دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد: زمان و مکان مراسم تشییع و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، مرجع عالی‌قدر شیعه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران و مبارزان صدیق و مجاهد انقلاب بزرگ اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پس از تحمل دوره بیماری و علی‌رغم تلاش کادر پزشکی، شامگاه دوشنبه سوم دی‌ به ملکوت اعلی پیوست و در جوار بارگاه الهی آرام یافت.

این ضایعه عظیم را به محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، طلاب و شاگردان ایشان، بیت محترم آن مرحوم و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و علو درجات آن گوهر ارزنده و روحانی بلندمرتبه را از خداوند متعال خواستاریم.

بدون‌شک خدمات ارزشمند و ماندگار ایشان در سنگرهای مختلف نظام اسلامی ایران از جمله قوه قضاییه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سال‌ها مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و جور طاغوت‌های زمانه در دفتر قطور انقلاب اسلامی و در یاد و خاطره ملت شریف ایران خواهد ماند.

ضمن اعلام تسلیت مجدد این ضایعه، به اطلاع می‌رساند زمان و مکان مراسم تشییع و بزرگداشت آن عزیز سفرکرده به‌زودی اعلام خواهد شد.

1 3 4