غدیر در کلام معصومین(ع )

رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله):

روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، آن روز برادرم علی ابن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

(امالی صدوق – ص 125 – ح 8)

امام جعفر صادق (علیه السلام)

روز غدیرخم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.

وسائل الشیعه – 5 -224- ح1

امام کاظم (علیه السلام):

ولایت علی در کتابهای همه پیامبران ثبت شده است و هیچ پیامبری مبعوث نشده، مگر با میثاق نبوت محمد(صلی الله علیه و آله) و امامت علی (علیه السلام)

(سفینه البحار 2 – 691)

حضرت زهرا(سلام الله علیها)

خداوند پس از غدیر خم برای هیچ کس عذری نگذاشته است.

(مسائل الامامه – ص 38)

امام حسین (علیه السلام)

خداوند متعال، پیامبرش را به همه آداب تربیت کرد، وقتی که آن حضرت آن آداب را در روح و روان خود استوار ساخت، خداوند امر رهبری را به او واگذار نمود و خطاب فرمود: آنچه را پیامبر برای شما آورد بگیرید، و از آنچه شما را نهی کرد دوری نمایید. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نیز علی (علیه السلام) را به همه این آداب پرورش داد، وقتی که علی (علیه السلام) را در روح و روان خود استوار و محکم ساخت، مسئولیت امامت را به او واگذار کرد و در روز غدیر فرمود هرکه من مولی و رهبر اویم، پس علی مولی و رهبر اوست.

(موسوعه الامام علی ابن ابی طالب(علیه السلام) ج 2 – 232 و 233)

امام حسن مجتبی(علیه السلام)

مسلمانان پیامبر (صلی الله علی و آله) را دیدند و از او شنیدند آن هنگام را که دست پدرم را در روز غدیر خم گرفت و خطاب به آنها فرمود: کسی که من مولی و رهبر او هستم، پس علی مولی و رهبر اوست

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.