موضوع: "مناسبتها"

التماس رهبری از مردم در شب قدر

شب توسل به امام زمان(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) 

رهبر انقلاب:

از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولىّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم.

۱۳۷۱/۰۱/۰۷

نحس بودن عدد سیزده

نحس بودن عدد سیزده

برخی از افراد باور به نحس بودن عدد سیزده و بیرون رفتن از منزل در این روز دارند.
در حالی که از نظر دین مقدس اسلام، هیچ روزی و هیچ عددی نحس نیست، مگر این‌که در آن روز گناه و معصیتی اتفاق افتاده باشد.

همه مراجع: سیزده بدر ریشه شرعی ندارد و از خرافات است ولی تفریح سالم و خالی از گناه بدون اعتقاد به نحس بودن سیزده، اشکالی ندارد.

استفتا از دفتر مراجع تقلید

جوادالائمه علیه السلام

جواد الائمه مهربان بود و خیرخواه.دست مردم را در دستان خدا می گذاشت و می فرمود: «کَیْفَ یُضَیَّعُ مَنِ اللّهُ کافِلُهُ» چگونه درماند کسی که خداوند سَرپرست او باشد؟ [1]

او می فرمود تا وقتی در آغوش خدا هستید نگران گرفتاریها نباشد: «لَؤْكانَتِ السَّمواتُ وَالْأرْضُ رَتْقَا عَلى عَبْدٍ ثُمَّ اتَّقىَ اللّه َ تَعالى لَجَعَلَ مِنْها مَخْـرَجا»،

ادامه »

سیره امام خمینی و ماه شعبان در کلام رهبری

«این ماه شعبان - حتماً مى‌دانید دیگر - دالان و دهلیز ماه رمضان است. ماه رمضان تالار ضیافت الهى است؛ یک تالار عظیم که اگر کسى وارد ن تالار شد و به خود فرصت داد و همت کرد که از نچه در ن‌جا خداى متعال ماده کرده، به خودش بهره‌یى برساند، بهره‌ى فراوانى خواهد برد که ن بهره در ماه شوال و ماه‌هاى دیگرِ سال نیست؛ فقط مخصوص ماه رمضان است.

ادامه »

صدای قدم های ماه خوبی ها نزدیک است

صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع نزدیک است… لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین لحظه های این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام “و اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک” را فریاد می‌زنم تاپس از آن “و اسمَع نِدائی اِذا دَعَوتُک” را با ناله و زاری هجی کنم. و اینک رمضان است، ماه ِخدایی که قلبم حرم اوست.

ادامه »
1 3 4 5