آرشیو برای: "فروردین 1397"

سیره امام خمینی و ماه شعبان در کلام رهبری

«این ماه شعبان - حتماً مى‌دانید دیگر - دالان و دهلیز ماه رمضان است. ماه رمضان تالار ضیافت الهى است؛ یک تالار عظیم که اگر کسى وارد ن تالار شد و به خود فرصت داد و همت کرد که از نچه در ن‌جا خداى متعال ماده کرده، به خودش بهره‌یى برساند، بهره‌ى فراوانى خواهد… بیشتر »

سفر آخر

گفتندکه رفته ای سفربایاران سوغات برایمان بیاور باران دلتنگ ترین کودک دنیا هستم آغوش خودت را بگشا باباجان ? ? ? ? برای یاد بود تمام شهدای کشورمان صلوات بیشتر »

تکامل در بهشت ودرخواست انسان از خداوند برای هر چیز حتی موبایل ؟؟؟

انسان ها در بهشت هم به تکامل و پيشرفت و علم و فناوري دست پيدا مي کنه؟ اگه هر چيزي که اراده کنه براش فراهم ميشه يعني اگه يک کامپيوتر يا يک گوشي درخواست کنه براش ممکن ميشه؟ پاسخ: بله انسان در بهشت به هر آنچه بخواهد دست پیدا می کند. «وَفِيهَا مَا… بیشتر »

مبعث از زبان امام هادی (ع)

ماجرای بعثت حضرت پیامبر، با نقل های متفاوتی روایت شده است. چه سخنی رساتر و شیرین تر از بیان امام هادی (ع) که می فرماید: «هنگامی که محمد (ص) ترک تجارت شام گفت و آنچه خدا از آن راه به وی بخشیده بود به مستمندان بخشید، هر روز به کوه حراء می رفت و از فراز آن… بیشتر »

آیا درجه عصمت پیامبران در یک حد است؟؟؟

آيا درجه عصمت همه پيامبران در يک حد است مثلا پيامبران بني اسرائيل عصمتشان مانند پيامبر اسلام است يا نه؟ و آیا عصمت هم داراي مراتب است؟ اگر عصمت داراي مراتب است آيا باعث نميشود که عصمت امري نسبي باشد؟ بیشتر »

چرا نماز میت ۵ تکبیر داره؟

پرسش: چرا نماز ميت پنج تكبير دارد؟ جواب را از امام صادق (علیه السلام)نقل می کنیم که بیان کننده علت گفتن پنج تکبیر در نماز میّت بر مؤمنین است : « و العلة التی من اجلها یکبر علی المیت خمس تکبیرات ان الله تبارک و تعالی فرض علی الناس خمس فرائض ، الصلوة ، و… بیشتر »

حکمت مسح پا

به نظر مي رسد که شستن پاها منطقي تر باشد ، مسح کردن چه فائده اي دارد غير از اينکه پاهاي کثيف و خاک آلود و عرق آلود را متعفن تر مي کند؟ لازم است بدانيم که براي مسح کردن ، لازم است محل مسح ، خالي از هر گونه مانعي باشد ضمن آنکه استحباب شستن پاها بعد از مسح… بیشتر »

حکم شرعی واردات از کشورهای کفر

اگر این اجناس را از کشورهای کفر بیاورند استفاده از آنها اشکال ندارد و همچنین اگر ما به کشورهای کفر برویم می توانیم از این اجناس استفاده کنیم: بیشتر »

نماز در تنگی وقت

کسی که نمازش در حال قضا شدن است و وقت زیادی برای نماز ندارد مثلا یک ربع مانده به قضا شدن نماز، باید به چند نکته توجه کند: ۱- اذان و اقامه نباید بگوید. ۲- ذکرها و اعمال مستحب داخل نمازراترک کند مثلا ذکررکوع را یک باربگوید (یک بار بگوید سبحان ربی العظیم و… بیشتر »

خون پاک؟!

 خون های پاک در چند مورد خون پاک می باشد : ۱-خون داخل بدن تا وقتی خارج نشده پاک است ؛ مثلا اگر داخل دهان خونی شود و با آب دهان مخلوط گردد و از بین رود ، لازم نیست داخل دهان را آب کشید به شرط این که غذا یا دندان مصنوعی در داخل دهان نباشد. 2–خون… بیشتر »

آیا دعا نویسی درست میباشه؟؟؟

آيا اصل دعا نويسي (صرف نظر از نحوه نوشتن و شخص نويسنده) درست ميباشد؟ دعا نويسي هاي معتبر همانند حرز حضرت امام جواد عليه السلام هم داراي سند و هم اعتبارديني قوي مي باشد ولي آنچه در جامعه كنوني رايج است كه گاها افرادي سود جو در راه منافع شخصي دعا نويسي مي… بیشتر »

چرا نمازگزاران در صنعت وتکنولوژی عقب هستند؟!!

? برخی می گویند: چرا نمازگزاران در صنعت و تکنولوژی عقب هستند، چه جواب بدهیم؟ ? ✨ اگر راننده ‌اي موتور ماشین را تنظيم كرد، ولي چرخ ماشينش پنچر باشد، اين ماشين حركت نمي ‌كند؛ قرآني كه مي ‌فرمايد: «وَ اعبُدوا»، (نساء: 36) در کنارش مي ‌فرمايد: «وَ… بیشتر »

فرزندم راچگونه برای نماز صبح بیدارکنم؟؟؟

 1. پیش از هر چیز، خواب آنان باید طبق برنامه باشد. کودکان و نوجوانانی که شب‏ها دیر می‏ خوابند، صبح‏ها به سختی بیدار می‏شوند. یکی از عوامل مهم دیر خوابیدن آنان، خواب زیاد روز (بعد از ظهر) است.  2. رژیم غذایی نیز می‏تواند در سستی و رخوت و سخت بیدار شدن… بیشتر »