آرشیو برای: "مرداد 1397"

یادگار کربلا

دلم پرمی‏زندامشب براى حضرت باقر ️ که گویم شرحى ازوصف وثناى حضرت باقر ️ندیده دیده گیتى به علم ودانش وتقوا کسى رابرتر واعلم به جاى حضرت باقر شهادت یادگار کربلا حضرت امام محمد باقر علیه السلام را به همه محبین اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می نماییم بیشتر »

وصیت امام محمد باقر (ع)

شيخ كلينى در كتاب كافى به سند خود از امام رضا (ع) روايت كرده است كه امام باقر (ع) به هنگام احتضار فرمود: هنگامى كه ب‏درود حيات گفتم زمين را برايم بشكافيد و قبرى مهيا كنيد پس اگر به شما گفتند براى رسول خدا (ص) لحد بوده است، تصديق كنيد. بیشتر »

دلنوشته فرزند محسن رضایی برای پسر شهید حججی

علی رضایی در دلنوشته‌ای خطاب به فرزند شهید حججی نوشت: علی گلم! یه مشت آقا و آقازاده‌هاشون موندن که بعضی‌هاشون دارن تکلیف‌شون رو عمل می‌کنن، اما امان از بعضی دیگه‌شون.  می‌دونی عدالت خدا یعنی چی؟ یعنی تو یه کلمه من اسمم شده آقازاده. یعنی تو یه خانواده… بیشتر »

جوادالائمه علیه السلام

جواد الائمه مهربان بود و خیرخواه.دست مردم را در دستان خدا می گذاشت و می فرمود: «کَیْفَ یُضَیَّعُ مَنِ اللّهُ کافِلُهُ» چگونه درماند کسی که خداوند سَرپرست او باشد؟ [1] او می فرمود تا وقتی در آغوش خدا هستید نگران گرفتاریها نباشد: «لَؤْكانَتِ السَّمواتُ… بیشتر »

راه حل رفع مشکلات دنیوی واخروی؟!!

​‼️دستورالعمل مرحوم قاضی برای رفع مشکلات دنیوی (اقتصادی) و اخروی حاج شیخ علامه انصاری لاهیجی نیز که از شاگردان مرحوم قاضی هستند،‌ می‌گفت: روزی از ایشان پرسیدم که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن‌بست کارها به چه ذکر… بیشتر »

چگونه دعا کنیم؟

چگونه_دعا_کنیم؟ امام صادق(ع) فرمودند : خداوند دعایی را که از روی غفلت و بی توجهی واز قلب غافل باشد؛ اجابت نمی‌فرماید پس وقتی دعا میکنی دل بده و با توجه دعا کن و آنگاه یقین کن که خدای تعالی خواهد اجابت کرد. اوقات دعا کردن : هنگام باریدن باران هنگام قرائت… بیشتر »

قضاوت عادلانه

مردعربی از حضرت علی (ع) پرسيد : اگر من آب بنوشم حرام است؟  فرمودند : نه گفت: اگر خرما بخورم حرام است؟  فرمودند: نه گفت: پس چطور اگه ايندو را با هم مخلوط كنم و مدتي در آفتاب بگذارم تا شراب شود خوردنش حرام است ! اميرالمومنين (ع) فرمودند : … بیشتر »

حدیث کساء و تربیت دینی

تا حالا فکر کردید که حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرزندانشون امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) رو چه طور صدا میزدند؟ مثلا فقط اسمشون رو صدا میزدند یا پیشوند و پسوندی هم به کار می بردند؟ یک مورد که در دسترس همه هست، در حدیث شریف کساء ذکر شده و این گونه… بیشتر »

علت اکثر مشکلات‼️

استاد فاطمی نیا : علت خیلی از مشکلاتی که ما تو خونه هامون داریم، درگیری ها، بداخلاقی ها، عصبانیت ها، بی حوصلگی ها، غرغرها، دل شکستن ها و … اینه که فرشته ها تو خونه مون نیستن. تو خونه مون پر نمیزنن… ذکر نمیگن. خونه ای که توش پر فرشته باشه… بیشتر »