آرشیو برای: "مهر 1397"

از زمین گیر کردن استاد دان ۵ کاراته تا قهقهه خنده در مراسم روضه

ادامه قسمت قبل(قسمت 3) صبح چهارشنبه مهدی حوله به سر با چشمانی قرمز شده از حمام بیرون آمد، دیروز به خاطر شلوغی نتوانسته بود حمام کند. هر وقت حمام می‌رفت موقع صابون و شامپو زدن به سرش چشمانش را نمی‌بست و همیشه بعد از حمام چشمانی درشت و قرمز در میان صورتی… بیشتر »

حاج آقا اول بریم زیارت حضرت عباس(ع) یا زیارت امام حسین(ع)؟

سفرنامه اربعین (۲)؛ - ادامه قسمت قبل ماشین ون مانند قطره‌ای، از دریای ماشین‌ها بیرون زد و به سوی کربلا روانه شد. نماز صبح را در مسجدی نزدیک بدره به جماعت اقامه کردیم و دوباره حرکت کردیم، مهدی کنار من نشسته بود و چرت می‌زد، ریش‌های زبر و تیغ تیغی خود را… بیشتر »

هوی هوی دایی رضا، صابون برداشتی؟ شامپو چی؟!

​همین چهار سال پیش بود که پشت فرمان ماشین پراید ۱۴۱ نقره‌ای رنگم نشسته بودم؛ هادی کنارم نقش شوفر را بازی می‌کرد و محسن صندلی عقب لمیده بود و غُر می‌زد. بار اولی بود که برای پیاده‌ روی اربعین دل به راه داده بودیم. هیچ کدام ویزا نداشتیم، محسن حتی گذرنامه… بیشتر »

توصیه امام صادق)علیه السلام برای پیاده روی اربعین

۱۳ توصیه امام صادق(علیه السلام )برای پیاده روی اربعین رفتار نیکو با همراهان، کم‌گویی، فراوان به یاد خدا بودن، صلوات فرستادن،‌ کمک به نیازمندان در سفر، از جمله مواردی است که امام صادق(ع) در آداب پیاده‌روی اربعین بیان فرموده است. پیاده‌روی در مراسم اربعین… بیشتر »

هرکس من را از ماه صفر باخبرکند...!???

چندی است در برخی از سایتها و وبلاگ ها عبارت زیر تبلیغ می شود آیا تبلیغ این عبارت درست است و من می توانم این عبارت را تبلیغ کنم و معنی دقیق این دعا چیست؟ منبع مسند و موثق این روایت چه کتابی است و چه کسی این روایت را از پیامبر اسلام (ص) نقل نموده اند… بیشتر »

نشرعلم

آیت الله وحضور در کاباره؟؟!!!

?لبنان به عروس خاورمیانه معروفه ، انواع و اقسام فساد هم توش هست ، امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان که خیلی تو مردم محبوب بود یه روز کاملا ناگهانی وارد یک کاباره شد ، همه مشغول میگساری بودند ، یدفه همه تا او را دیدند دست و پای خودشون و گم کردند اما در… بیشتر »

داستان طلبه ای که 15سال نان خشک میخورد

در زمان میرزای شیرازی طلبه ای با لباس کهنه بر درخانه اش آمد و گفت: میرزا را کاردارم. مردم گفتند: میرزا بر مجتهدین وقت ندارد آن موقع تو آمده ای و میگویی میرزا را کار دارم؟ گفت: عیبی ندارد من میروم اما به میرزا بگویید فلانی آمده بود. خبر به میرزای شیرازی… بیشتر »

چه ضرورتی داشت امام حسين علیه‌السلام در ميان سپاه دشمن،روز عاشورا نمازظهر بخواندتا عده‌ای از يارانش به اين خاطر شهيد شوند؟

​خدا می بیند …: تا عده‌ای از يارانش به اين خاطر شهيد شوند؟ ?نماز عمود خيمه دين و استوارترين رشته پيوند ميان بنده و مولا است. ?مؤمن با #نماز شناخته می‌گردد و با نردبان آن تا عرش خدا بالا می‌رود و قدم بر بساط قرب می‌گذارد. ?نماز راه اُنس با خدا و… بیشتر »

تصویب  fatf?!!

​ ❌❌ چرا با تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس، وضع بدتر می‌شود؟ ✖️کمی منطقی باشیم!? ?در سال 2013، FATF روش خود را در مبارزه با پولشویی تغییر داده و منطق شناسایی #ذینفع_نهایی را جایگزین کرد. یعنی در هر مبادله مالی باید ذینفع نهاییِ آن مبادله شناسایی شده… بیشتر »

مگر امام سجاد(ع) اسير نبودند پس چطور توانستند به کربلا بیایند و بدن پدرشان امام حسین (ع) را کفن و دفن کرده به خاک بسپارد؟

اعتقاد ما شیعیان بر این است که بر بدن مطهر یک معصوم، جز معصومی دیگر نمی تواند نماز خوانده و آنرا کفن کرده و به خاک بسپارد، و در این زمینه روایات فراوانی وجود دارد. ( برای ملاحظه این روایات می توانید به این کتب مراجعه نمایید: اثبات الوصیه، مسعودی، ص… بیشتر »