موضوعات: "احادیث" یا "احادیث"

علت نام گذاری 12 فروردین به روز جمهوری

انقلاب اسلامی ایران با رهبری خمینی کبیر (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد.

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.

ادامه »

علت توصیه زیاد به تشکیل خانواده

?پيامبراكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم:

ما يَمنَعُ المُؤمِنَ أَن يَتَّخِذَ أهلاً ، لَعَلَّ اللّه َ أن يَرزُقَهُ نَسَمةً تُثقِلُ الأَرضَ بِلا إلهَ إلاَّ اللّه ُ

◻️شخص با ايمان نبايد از تشكيل #خانواده امتناع ورزد؛ [زيرا با اين اقدام] اميد مى‌رود خداوند فرزندانى روزىِ او گردانَد كه زمين را با «لا اله إلاّ اللّه» گرانبها سازند.  

كتاب من لا يحضره الفقيه: ج ۳ ص ۳۸۲ ، ح ۴۳۴۰

ارواح منتظرند

​ارواح منتظرند! 

 از پیامبر اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ وآله روایت شده که فرمودند :‌

 «هر جمعه ارواح مومنین مقابل خانه هایشان می‌آیند و هر یک با آواز حزین و گریه‌٬ فریاد می‌زند:  ای اهل و اولاد من‌! ای پدر و مادر من !‌ای خویشان من به ما مهربانی کنید و با آنچه ما برای شما گذاشتیم که اکنون حساب و کتاب و عذابش برای ماست و نفعش برای شما برای ما نیز درهمی یا قرص نانی یا جامه و لباسی هدیه و خیرات کنید تا خداوند از لباس‌های بهشتی به شما بپوشاند .

 آن گاه رسول خدا صلی الله علیه و آله گریه کرد تا حدی که دیگر قدرت بر سخن گفتن نداشت. 

 سپس فرمود : این برادران مرده شما می گویند: وای بر ما اگر از آنچه که در دست ما بود در راه خدا انفاق می کردیم الآن به شما محتاج نبودیم. آن گاه با حسرت و پشیمانی برمی گردند.  در خاتمه فرمودند :  زود برای مردگانتان صدقه بفرستید.» 

مفاتیح الجنان 

امام سجاد علیه السلام و غیبت امام زمان (عج)

 امام سجاد علیه السلام

 كسى كه درغيبت قائم ما بر موالات  و دوستی ما  پايدار باشد، خداى تعالى اجر هزار شهيد از شهداى بدر و احد به وى عطا فرمايد. 

منبع : کتاب کمال الدین و تمام النعمه ، ج 1، ب 31

امام سجاد و دعای مومن

 امام سجاد عليه السلام:

المؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلي ثَلاثٍ: إِمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعجِّلَ لهُ و إمّا أن يَدْفَعُ عنهُ بلاءً يُريدُ أن يُصيبَهُ

دعاهاي مؤمن بر سه گونه است: يا براي او ذخيره مي شود و يا سريعاً اجابت مي شود و يا به واسطة آن دعا، بلائي كه قرار بود به او رسد از او برطرف مي گردد.

تحف العقول ص 280