موضوع: "شبهات"

شبهات انتخابات

چرا رأی بدهیم؟ با این وضع مملکت چرا رأی بدهیم؟

به خاطر اعتراض به وضع موجود رأی نم یدهیم تا حکومت تنبیه
شود.

رأی نم یدهم چون با رأی دادن هیچ تغییری ایجاد
نم یشود!

و…

شبهات انتخابات

چه چیزی باعث پیدایش فکر نحس بودن ۱۳ در بین انسانها شده است؟

دوخاصیتی که در انسانها وجود دارد باعث پیدایش این فکر شده است

  1. چون بشر به طور کلی خودخواه هست ونمی خواهد مسئولیت شکست های خودرابه گردن خود بیندازد ، همیشه به دنبال این است که این شکست و بدبختی را به گردن دیگری بیندازد و بگوید این عادت اشتباه من نبود ، این جهل و نادانی من نبود که باعث این شکست شد یک چیز دیگری باعث آن شد .

به خاطر همین بشر برای چهارشنبه ، برای عدد۱۳،  برای صدای جغد قائل به نحس بودن است .

2.به خاطر روح تنبلی که در انسان وجود دارد وقتی بخواهد علت قضایا را بفهمد به جای اینکه از روش علمی و عقلی جستجو کند با خیال خود همه قضایا را حل میکند اگر در جنگی شکست خورد علت آن را این می داند که مثلاً در روز جمعه جنگ را شروع کردیم یا در  روز ۱۳ بود.

منبع: تلخیصی از کتاب پانزده گفتار شهید مطهری

حکم خطا نمودن منتخب مجلس شورای اسلامی

آیا این مبنای فقهی صحیح است که شرعاً خطاها و گناه هایی که فرد منتخب اینجانب در آینده مرتکب خواهد شد و فسادهای مترتب بر آن به عهده ی من خواهد بود؟

آیا این مساله می تواند بهانه عدم شرکت در انتخابات باشد؟

اگر به قدر کافی درباره شخص منتخب تحقیق شود، مسئولیتی درباره اعمال آینده او نخواهید داشت. ?️ @rules2minutes

باور غلط بشارت آغاز ماه ربیع الاول!!!

با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک برداشت نادرست و باور غلط در جامعه هستیم، که در شرایط کنونی از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی، منتشر می‌شود. 

این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر (ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.

و اما اصل واقعه چیست؟ لازم به ذکر است این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه‌ی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است. 

ادامه »

هرکس من را از ماه صفر باخبرکند...!???

چندی است در برخی از سایتها و وبلاگ ها عبارت زیر تبلیغ می شود آیا تبلیغ این عبارت درست است و من می توانم این عبارت را تبلیغ کنم و معنی دقیق این دعا چیست؟

منبع مسند و موثق این روایت چه کتابی است و چه کسی این روایت را از پیامبر اسلام (ص) نقل نموده اند خواهشا آدرس کامل را اعلام نمایید 

  چنین حدیثی نیافتیم و حدیث هایی که در اینترنت مشاهده می کنید تا در منابع معتبر ندیده اید یا در سایت های معتبر و شناخته شده تایید نشده اند ، نپذیرید.

متاسفانه کارخانه حدیث سازی در اینترنت به شدت فعال است و در قالب های ظاهر الصلاح اهداف شومی را تعقیب می کنند.

ادامه »
1 3 4 5 6