موضوع: "ماه شعبان"

نمازهای شب اول ماه شعبان

💠نمازهای شب اول ماه شعبان💠


♻️نماز اول

*هر كسی در شب اول ماه شعبان
🔹دوازده ركعت نماز بخواند{شش تا دو رکعتی}
🔹⇦در هر ركعت بعد از حمد
🔹⇦ پانزده بار سوره توحید بخواند*

💢*خداوند متعال ثواب دوازده هزار شهيد را به او عطا نموده و عبادت دوازده هزار سال را براى او مى‌نويسد و همانند روزى كه از مادر متولد شده، از گناهان بيرون مى‌آيد و نيز خداوند در برابر هر آيه‌اى از قرآن كه در اين نماز قرائت نموده، يك كاخ در بهشت به او عطا مى‌كند*

♻️نماز دوم

*هر كس در شب اول ماه شعبان
🔹دو ركعت نماز بخواند
🔹⇦در هر ركعت بعد از حمد،
🔹⇦سی بار سوره توحید بخواند و بعد از خواندن نماز بگويد:اللَّهُمَّ هَذَا عَهْدِي عِنْدَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ*
💢*خداوندا، اين نماز سپرده‌ى من به تو تا روز قيامت است، از شر ابليس و لشكريان او محفوظ مانده و خداوند ثواب صديقان را به او عطا مى‌كند*

شياطين و سلاطين را از او دفع مى‌كند و هفتاد هزار گناه كبيره‌ى او آمرزيده مى‌گردد و عذاب قبر از او برداشته مى‌شود و دو فرشته‌ى «منكر» و «نكير» نمى‌توانند او را بترسانند و در حالى كه صورتش مانند ماه شب چهاردهم مى‌درخشد از قبر بيرون مى‌آيد و مانند آذرخش از پل صراط مى‌گذرد و نامه‌ى عملش به دست راستش داده مى‌شود*


♻️نماز سوم

*هركس در شب اول ماه شعبان
🔹 صد ركعت نماز بخواند(پنجاه تا دو رکعتی)
🔹⇦در هر ركعت بعد از حمد،
🔹⇦یکبار سوره‌ى توحید بخواند و بعد از اینکه این صد رکعت نماز را خواند و تمام شد پنجاه مرتبه سوره حمد بخواند*

💢*سوگند به خدايى كه به حق مرا به پيامبرى برانگيخت، هرگاه بنده‌اى اين نماز را بخواند و [روز اول شعبان]را روزه بدارد، خداوند متعال گزند اهل آسمان و زمين و شرّ شياطين و سلاطين را از او دفع مى‌كند و هفتاد هزار گناه كبيره‌ى او آمرزيده مى‌گردد و عذاب قبر از او برداشته مى‌شود و دو فرشته‌ى «منكر» و «نكير» نمى‌توانند او را بترسانند و در حالى كه صورتش مانند ماه شب چهاردهم مى‌درخشد از قبر بيرون مى‌آيد و مانند آذرخش از پل صراط مى‌گذرد و نامه‌ى عملش به دست راستش داده مى‌شود*

نکته
✅ *وقت خواندن این نمازها در کل شب است یعنی بعد از خواندن نماز مغرب و عشاء تا اذان صبح وقت هست که این نماز را بخوانیم*

صلوات شعبانیه

در هر روز شعبان در وقت زوال [وقت ظهر شرعی]و در شب نیمه‌ی آن این صلوات را که از حضرت زین‌العابدین (علیه‌السلام) روایت شده بخواند:

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَأَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَها، وَیَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ.

دانلود صلوات شعبانیه

فضیلت ماه شعبان

ماه شعبان ماهی است که روزی مؤمنان برای ماه مبارک رمضان افزون می‏ شود، و بهشت در این ماه زینت می‏ شود. به دلیل آن‌که روزی‏ مؤمنان در این ماه برای ماه رمضان تقسیم ‏بندی می‏شود، نام این ماه را شعبان قرار داده‌اند. ماه شعبان ماهی است که به اعمال خوب انسان هفتاد برابر پاداش داده می‏شود، و کارهای زشت انسان آمرزیده می‏شود، و مورد مؤاخذه واقع نمی‌گردد و عمل نیک پذیرفته می‌گردد. خدا به بندگان نیک خود مباهات می‌نماید، و از عرش عظمت و قدرت خود به روزه‌داران و عبادت‏ کنندگان نظر رحمت می‌افکند، و به سبب ایشان به حاملان عرش خود مباهات می‌نماید…».

برخی از اعمال ماه شعبان

ادامه »

اعمال ماه شعبان

اعمال ماه شعبان، ماه پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم

?ماه شعبان ماه بسیار شریفى است و منسوب به حضرت سید الانبیاء صلوات الله علیه است وآن حضرت این ماه را روزه می‌داشت و به ماه رمضان وصل می‌کردند.

?اعمال‌مشتركه اين ماه چند امر است:

1️⃣ در هر روزى هفتاد مرتبه بگويد: «أستَغفِرُ اللهَ وَأسألُهُ التَوبة».

2️⃣ در هر روز، هفتاد مرتبه بگويد: «أستَغفِرُ اللهَ الذي لا إلهَ إلّاهُوَ الرَحمنُ الرَحيمُ، الحَيُ القَيّومُ وَأتوبُ إلَيهِ».

3️⃣ در هر روز، در وقت زوال و در شب نيمه، صلوات شعبانیه را بخواند.

4️⃣ تصدّق كند در اين ماه اگر چه به نصف دانه خرما باشد، تا حق تعالى بدن او را به آتش جهنم حرام گرداند. و روايت است كه «بهترين اعمال در اين ماه، تصدّق كردن و طلب آمرزش نمودن است».

5️⃣ در مجموع اين ماه، هزار مرتبه بگويد: «لا إلهَ إلّاالله وَلا نَعبُدُ إلّاإيّاهُ مُخلِصينَ لَه الدين وَلَو كَرِهَ المُشرِكون» كه ثوابِ بسيار دارد؛ از جمله آنكه عبادت هزار ساله در نامه عملش نوشته شود.

6️⃣ دوشنبه و پنجشنبه اين ماه را روزه بگيرد كه بر آورده شود از او بيست حاجت دنيا و بيست حاجت از حاجت هاى آخرت.

7️⃣ در هر پنجشنبه اين ماه، دو ركعت نماز بگزارد در هر ركعت بعد از حمد صد مرتبه توحيد بخواند و بعد از سلام صد مرتبه صلوات بفرستد و روزهاش نيز فضيلت دارد و روايت است كه: در هر روز پنجشنبه ماه شعبان زينت مىكنند آسمانها را، پس ملائكه عرض مىكنند: خداوندا! بيامرز روزه داران اين روز را و دعاى ايشان مستجاب گردان.

8️⃣ در اين ماه، صلواتِ بسيار بفرستد.

 

سلام بر شعبان

??????????????

? سلام بر شعبان و اعیادش ?

?سلام بر حسین و عباسش ?

?سلام بر سجاد و سجودش ?

?سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش ?

?آغاز ماه رسول خدا ، ماه شادی آل الله مبارک باد . ?

 

1 3