موضوع: "متفرقه"

ممکن است فردا برنگردی؟

 هرشب که می خوابید روح شما قبض می شود و ممکن است فردا برنگردد. پس:

قبل از خواب وضو بگیر، همینطور توی بستر نرو.

دعایی بکن، چند دقیقه ای با امام زمان صحبت کن

اعمالت را محاسبه مراقبه کن، ببین امروز چکار کردی؟

توبه کن قبل از اینکه مرگت فرا برسد، فکر کن بستر تو قبرتوست

سر به سجده بگذار، چند مرتبه الهی العفو بگو،  چند تا صلوات بفرست که اعظم اذکار است

با خودت بگو، شاید خوابیدم بلند نشدم

بعنوان دشت آخر چند تا صلوات بفرستم. و از خدا بخواه اگر عمر دوباره بهت داد، این توفیق را داشته باشی که بهتر از امروز عمل کنی تا انسانی شایسته تر باشی. 

اعجاز

تا حالا به عدد 12 این طور نگاه کرده بودید؟

لا اله إلا الله ?12 حرف

محمدرسول الله ?12 حرف

علی بن ابی طالب ?12حرف

أمیر المؤمنین ?12 حرف

فاطمة الزهراء ?12 حرف

الحسن والحسین ?12حرف

الحسن المجتبى ?12 حرف

الحسین الشهید ?12 حرف

الإمام السجاد ?12 حرف

الإمام الباقر ?12 حرف

الإمام الصادق ?12 حرف

الإمام الکاظم ?12 حرف

الإمام الرضاء ?12 حرف

الإمام الجواد ?12 حرف

الإمام الهادی ?12 حرف

الحسن العسکری ?12 حرف

القائم المهدی ?12 حرف

افتخار کنید که شیعه ی 12 امامی هستیم واقعا کیف نکردی؟؟؟؟؟

اگه کیف کردین یه صلوات بفرستید???

خدایا

ﺧﺪﺍﻳﺎ ﻫﻤﻴﻦ ڪہ ﺣﺎﻝ  ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﺧﻮﺏ باشد ﻭ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺑﺮ ﻟﺒﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻳﻢ ڪافیسٺ. خدایا ﺩﺭ همہ لحظاٺ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ بہ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﻬﺮﺑﺎنٺ مےسپاﺭﻡ  ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫﺪیہ، “ﺳﻼمتے”

حكايت ابابيل طبس


بدون شك ماجرايى كه در طبس اتفاق افتاد و با شكست نيروهاى امريكايى مواجه شد يكى از بزرگترين معجزات قرن است؛ چرا كه آنها با برخوردارى از دقيق ترين و پيچيده ترين امكانات نظامى و با تدارك همه جانبه و هماهنگى كليه عوامل داخلى و خارجى به بهانه آزادسازى جاسوسان خود اما در حقيقت به قصد نابود ساختن نظام اسلامى تهاجم خود را آغاز كردند.

سران كاخ سفيد و مقامات پنتاگون از موفقيت اين عمليات اطمينان كامل داشتند اما از آنجايى كه خداوند همواره حافظ اين ملت و انقلاب بوده است، در طبس نيز امدادهاى غيبى خداوند عينيت يافت تا بار ديگر بر طاغوتيان زمان ثابت شود كه اراده الهى بر هر چيز كه تعلق بگيرد شدنى است.
ما به ارزيابى حركت هاى امريكا در قبال انقلاب اسلامى پرداخته و جريان حمله ۵ ارديبهشت را با استفاده از اسناد به دست آمده از لانه جاسوسى و نيز با بهره گيرى از صحبت هاى كارتر كه به صورت خاطره جداگانه اى به چاپ رسيده، بررسى مى كنيم.

ادامه »

با این شیوه‌ها وقت کمتری برای درس خواندن نیاز خواهید داشت

مدت زمان مورد نیاز برای یادگرفتن کامل یک موضوع جدید می‌تواند خیلی وحشتناک به نظر برسد اما با استفاده از این نکات برای درس خواندن می‌توانیم تمرکز خود را بهبود بخشیده اطلاعات بیشتری را در مدت نسبتاً کوتاه‌تری در ذهنمان ذخیره کنیم:

  • در بازه‌های کوتاه مدت درس بخوانید: مغز انسان توانایی یادگیری و ذخیره‌ی اطلاعات را بعد از گذشت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه از دست می‌دهد پس بهتر است زمان درس خواندنتان را به جلسات کوچک‌تر تقسیم کنید و در پایان هر یک فعالیت جالبی را به عنوان جایزه در نظر بگیرید.stay-awake-all-night-to-study

  • مکان خاصی را برای درس خواندن در نظر بگیرید: بهتر است جایی مخصوص درس خواندن داشته باشید که هیچ کار دیگری در آن انجام نمی‌دهید. در رختخواب، مقابل تلویزیون و جاهای مشابه درس نخوانید.

  • بازشناسی و به خاطر آوردن متفاوت‌اند: بازشناسی به محرکی برای یادآوری مطالب نیاز دارد و ممکن است چنین محرکی در طول امتحان موجود نباشد. با حضور ذهن درس بخوانید و بر یادگیری و به خاطر سپردن تمرکز کنید. از خودتان امتحان بگیرید و فقط به خواندن نکات مهم بسنده نکنید.

  • یادداشت بردارید: شیوه‌ای از یادداشت برداشتن را پیدا کنید که با طرز کار ذهنتان همخوانی داشته باشد و بعد از پایان کلاس این یادداشت‌ها را گسترش دهید تا بتوانید بهتر به خاطر بسپاریدشان.

  • آمادگی تدریس آن‌چه یادگرفته‌اید را داشته باشید: اگر بتوانید موضوعی را به دیگران آموزش دهید یعنی درک خوبی از آن دارید.

  • کتاب‌های درسی را به طور مؤثر بخوانید: از شیوه‌ی «تحقیق، پرسش، خواندن، حفظ کردن، دوره کردن» استفاده کنید تا اطلاعات را به طور مفید در ذهنتان جای دهید. خواندن به تنهایی بی‌فایده است.

نکته‌ی آخر این که آن‌چه آموخته‌اید را به دو دسته‌ی حقایق و مفاهیم تقسیم کنید. حقایق اطلاعاتی هستند که ذهنتان می‌تواند از یاد ببرد و برای به یاد آوردنشان باید شیوه‌ی مشخصی ابداع کنید. مفاهیم اطلاعاتی هستند که به کل قضیه مفهوم می‌دهند و مهم‌ترین بخش مطالعه هستند. به طور کلی مفاهیم دلیل اصلی درس خواندن هستند و زمانی که آن‌ها را بفهمید، به خاطرتان خواهند ماند. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید یک سوم زمان همیشگی وقت بگذارید و مطالعه‌ی مفیدتری داشته باشید.

 

 
1 3 4 5 ...6 7