موضوع: "پیامبر رحمت"

علت توصیه زیاد به تشکیل خانواده

?پيامبراكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم:

ما يَمنَعُ المُؤمِنَ أَن يَتَّخِذَ أهلاً ، لَعَلَّ اللّه َ أن يَرزُقَهُ نَسَمةً تُثقِلُ الأَرضَ بِلا إلهَ إلاَّ اللّه ُ

◻️شخص با ايمان نبايد از تشكيل #خانواده امتناع ورزد؛ [زيرا با اين اقدام] اميد مى‌رود خداوند فرزندانى روزىِ او گردانَد كه زمين را با «لا اله إلاّ اللّه» گرانبها سازند.  

كتاب من لا يحضره الفقيه: ج ۳ ص ۳۸۲ ، ح ۴۳۴۰

معلولین را دریابیم

 پیامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله:

مَنْ‏ أَعَانَ‏ ضَعِيفاً فِي بَدَنِهِ عَلَى أَمْرِهِ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى أَمْرِهِ وَ نَصَبَ لَهُ فِي الْقِيَامَةِ مَلَائِكَةً يُعِينُونَهُ عَلَى قَطْعِ تِلْكَ الْأَهْوَالِ … وَ عَلَى عُبُورِ الصِّرَاطِ إِلَى الْجَنَّةِ سَالِماً آمِنا

كسی‌كه ناتوان و معلولی را در كارهايش ياری دهد، خداوند او را ياری كند و در روز قيامت بر او فرشتگانی می‌گمارد كه او را از خطرات منازل آخرت محافظت می ‌نمايند… و او را در حالی‌ که سالم و در امان از پل صراط عبور می‌کند، به بهشت می‌رسانند.

 بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۰۵

ایام محسنیه وعزاداری

ایام محسنیه آیا اوایل ماه ربیع الاول ایام محسنیه است و باید عزادار باشیم؟

شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است.

مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند. این مطلب علاوه بر آنکه با شواهد تاریخی ناسازگاری دارد و شواهد تاریخی هجوم را بیش از یک ماه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم می دانند علاوه بر آن از نظر اجتماعی نیز به صلاح نیست چه آنکه دو ماه است مردم اهل بیت دوست، به عزاداری مشغول هستند، و تمام مجالس شادی را جمع می کنند.ادامه ایام عزاداری علاوه بر منطبق نبودن بر داده های تاریخی مشکلات اجتماعی را نیز در پیش دارد.

دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و هجوم به خانه وحی اتفاق افتاده است .

ادامه »

تبریک عید

? ? عید مبعث مبارڪ باد ? ?

عید نجـاٺ عـالم خلقـٺ مبارڪ
آواے وحی و لیلـۀ بعثـت مبارڪ

عیـد نـزول سورۀ اقـرأ بـه عقـل ڪل
جشن ڪمال وعلم وفضلیت مبارڪ

داستان مبعث پیامبر برای کودکان

داستان کودکانه مبعث

کوه حرا
در کشور عربستان و در شهر مکّه، کوهی وجود دارد که نام آن «حَرا» است. در بالای این کوه، غاری کوچک قرار دارد که قسمتی از آن را نور خورشید روشن می کند و قسمت های دیگرش، تاریک است. کسانی که به زیارت خانه خدا و سفر حج می روند، یکی از جاهایی که حتماً به دیدنش می روند، غار حرا است؛ چون آن مکان، جایی است که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله روزها و شب های زیادی به آن جا می رفت و به راز و نیاز با خدا مشغول می شد.

ادامه »
1 3 4