تکامل در بهشت ودرخواست انسان از خداوند برای هر چیز حتی موبایل ؟؟؟

انسان ها در بهشت هم به تکامل و پيشرفت و علم و فناوري دست پيدا مي کنه؟

اگه هر چيزي که اراده کنه براش فراهم ميشه يعني اگه يک کامپيوتر يا يک گوشي درخواست کنه براش ممکن ميشه؟

پاسخ:

بله انسان در بهشت به هر آنچه بخواهد دست پیدا می کند. «وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الأَعْيُنُ» در بهشت هر چه اراده کند هست بهشت سراسر راحتی و لذت و آرامش است.

اما درباره وجود تکنولوژی در بهشت باید توجه کنیم که اصلا بشر چرا دنبال تکنولوژی است ؟

برای این که به رفاه و آسایش و آرامش برسد اگر اتومبیل تولید می کند برای این است که راحت جابجا شود اگر هواپیما می سازد برای این است که این مدت را به حد اقل برساند اگر تلفن همراه تولید می کند برا این است که با دیگرانی که از او دور هستند بتواند ارتباط بر قرار کند اگر دارو درست می کند و بیمارستان های فوق تخصصی درست می کند برای این است که بیماری هایش را درمان کند و بهداشت زندگی اش را تامین نماید و عمرش طولانی شود اگر تا چند سال قبل در ظرف غذا درست می کرده حال برای این که راحت تر باشد فر و اجاق گاز را اختراع می کند و ماشین لباس شویی و ظرفشویی را برای راحتی خود اختراع می کند و …. تا جایی که خانه های هوشمند می سازد که در و پنجره اش به اشاره باز شود گلدان هایش به اشاره آب بخورد غذا سر برنامه پخته و سرو شود و…

پس این همه تکنولوژی پیشرفت و فن آوری برای این است که انسان برخی مشکلات را در زندگی دارد باید آن را رفع کند و به رفاه برسد اما در بهشت رفاه کامل هست و هیچ نقصی وجود ندارد و همه چیز فراهم است.

بنا بر آیات قرآن در بهشت همه چیز هست وانسان هر چه اراده کند برایش فراهم است می خواهد جابجا شود اراده می کند و به آنجا که می خواهد سیر می کند چشم بر هم زدنی !! غذا می خواهد در انواع مختلفش هست «و لحم طیر مما یشتهون»

لذات جنسی می خواهد فراهم است«و حور عین کامثال اللولو المکنون»

نوشیدنی از شیر و عسل و شراب طهور فراهم است اراده که کند ملائکه با قدح های بهشتی دور سر و می چرخانند قصر هایی که از طلا و نقره است و از زیر ان آب روان است هوا در اوج لطافت نه رنجی هست نه مریضی و نه پیری و نه مرگی … اما با همه این اوصاف هر چه اراده کند برای او فراهم می شود.

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.