آیا با تحریم سفر عمره به عربستان موافقید؟

هرچند كه حرمين شريفين ارث پدري آل سعود نيست و آنان موظفند امكانان سفر زائرين مسلمان جهان را براي زيارت خانه خدا فرهم نمايند ولي در شرايط فعلي بنظر ميرسد مردم بايد در اين رابطه تجديد نظر نمايند .


در حاليكه گستاخيهاي مقامات عربستان سعودي در رابطه با ايران اسلامي هر روز تشديد ميشود ، اما برخي از هموطنان با سفرهاي مكرر به حج عمره ، ميلياردها دلار را به جيب شاهزادگان سعودي سرازير ميكنند .

 arab2

 در طي ساليان گذشته گستاخيهاي عربستان سعودي در رابطه با ايران ، به شدت ادامه داشته و هر روز تشديد ميشود ، اين در حاليست كه برخي از هموطنان با سفرهاي مكرر به آن كشور ، حجم بالايي از درآمد ملي را به جيب شاهزادگان سعودي سرازير ميكنند ، وجوهي كه صرف شرارت در منطقه ميشود .

arab

هرچند كه حرمين شريفين ارث پدري آل سعود نيست و آنان موظفند امكانان سفر زائرين مسلمان جهان را براي زيارت خانه خدا فرهم نمايند ولي در شرايط فعلي بنظر ميرسد مردم بايد در اين رابطه تجديد نظر نمايند .

ليست سياه اقدامات خصمانه عربستان در رابطه با ايران بسيار بلند بالا است كه ذيلا به برخي از آنها اشاره ميكنيم :

1 - حمايت مالي ، سياسي و تسليحاتي از گرهكهاي تكفيري در منطقه

2 - حمله به مقدسات شيعه با انتشار جزوات ، كتب ، مقالات و بيانات مختلف

3 - مداخله در بازار جهاني نفت با هدف كاهش شديد قيمت و فشار بر ايران

4 - اظهارات مداخله جويانه در امور داخلي ايران تا آنجا شبكه العربيه ، اخيرا با انتشار مطلبي خواستار جدايي خوزستان از ايران و خدا حافظي ايرانيان با نفت شد . بدنبال اين اظهارات ، اشرار وابسته به آن رژيم ، با حمله به پاسگاهي در شهر حميديه ( 25 كيلومتري شهر اهواز ) تعدادي از نيروهاي انتظامي را بشهادت رساندند .

5 - ” شيخ صالح آل طائب ” خطيب جمعه مسجد الحرام ، اخيرا ايران را محور شرارت ناميد ، كاردار آن كشور در لبنان نيز اظهاراتي مشابه را بيان كرده است .

6 - مداخله در بحرين به منظور سركوب شيعيان آن كشور .

7 - سركوب اعتراضات شيعيان شرق عربستان و دستگيري شيخ نمر باقرالنمر روحاني برجسته شيعه

8 - تجاوز نظامي به يمن و به خاك و خون كشيدن زنان و كودكان با هدف مقابله با شيعيان الحوثي در آن كشور .

9 - توهين به زوار ايراني در گيتهاي فرودگاهي عربستان با اقداماتي مثل انگشت نگاري ، اسكن عكس و مدارك ، بازرسي بدني و .. و در مواردي برهنه كردن زوار .

10 - تجاوز شنيع اخير ماموران عربستان به دو نوجوان ايراني : ماجرا از آنجا آغاز شد كه مأموران بازرسی فرودگاه، دو پسر نوجوانان ایرانی را برای بازرسی به اتاقی منتقل کردند و وقتی یکی از ایشان از بازجویی بازگشت ، اطرافیانش متوجه تغییرات عجیبی در وی شدند ؛ تغییراتی که با چند سؤال و جواب ، به شکسته شدن بغض نوجوان منجر شد و پرده از حقیقت سیاهی برداشت که برای شنوندگان ماجرا هم قابل هضم به نظر نمی‌رسد، چه برسد به آن نوجوانان و خانواده‌هایشان.

11 - و آخرين اقدامي كه امروز صورت گرفت ، ممانعت از فرود هواپيماي حامل زائران اصفهاني در آن كشور و اجبار هواپيما به ترك آسمان عربستان

12 و …………………

به نظر شما ، هنوز هم بايد به عربستان سفر كرد ؟

  • نظر از: ربیع الانام
    1394/01/20 @ 06:17:51 ب.ظ

    ربیع الانام [عضو] 

    سلام
    من صدر درصد موافقم عربستان باید ادب و تنبیه بشه اما منتظرم تا نظر رهبردر این مورد چیه ….

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.