آرشیو برای: "شهریور 1396"

حادثه بزرگ

بودند کسانی که بی خبر از آن حادثه بزرگ به کسب و کارشان مشغول بودند. بودند کسانی که حق را شناختند اما سر یاری کردن امام (ع) را نداشتند. بودند کسانی که از میانه راه بازگشتند. بودند کسانی که شبانه امام (ع) را ترک کردند. بودند کسانی که تا ظهر عاشورا در جبهه… بیشتر »

سردار سربدار

میثم تمار فرزند یحیی و از سرزمین «نهروان» که منطقه‌ای میان عراق و ایران است. بعضی او را ایرانی و از مردمان فارس دانسته‌اند».(1)  لقب تمّار را از این جهت به میثم داده‌اند که وی در کوفه خرما فروش بود.(2) ابن حجر عسقلانی می‌نویسد: میثم برده زنی از بنی اسد… بیشتر »

غدیر در کلام معصومین(ع )

​رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله): روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، آن روز برادرم علی ابن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن… بیشتر »

حضرت علی(ع) چرا از همسر خود دفاع نکرد؟

شبهات_وهابیت  ?شیعیان علی را شجاع و پهلوان عرب میدانند، پس چرا درماجرای غصب خلافت و حمله به خانه اش، از همسر خوددفاع نکرد؟ يكى از مهمترين شبهاتى كه وهابي‌ها با تحريك احساسات مردم، به منظور انكار قضيه هجوم عمر بن خطاب و كتك زدن فاطمه زهرا سلام الله عليها… بیشتر »

چرا خواص از دستور خداوند در غدیر خم #تبعیت نکردند؟

✅با وجود همه مدارک و اسناد مسلم تاریخی که در منابع دسته اول اهل سنت وجود دارد، با وجود تاکید شدید و صریح خداوند در #منصوب نمودن امیرالمومنان، و علیرغم تاکیدات واضح پیامبر اسلام، چرا بلافاصله پس از #ارتحال ایشان، خواص(ابوبکر، عمر، انصار و مهاجر) از دستور… بیشتر »

امتیاز سادات؟!

 آیا امتیاز سیادت بگونه‌ای است که مجازات سادات گناهکار کمتر از دیگران باشد؟ سادات به جهت انتساب به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) از برخی شرافت‌ها و امتیازات برخوردارند،اما در مقابل، اشتباهات یک سید نیز ممکن است مجازات‌های بیشتری را برای او به دنبال داشته باشد.… بیشتر »

حکایت خواندنی مقام معظم رهبری از میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

​? ?مرحوم حاج میرزا جواد آقاى تبریزى معروف -که از بزرگان اولیا و عرفا و مردان صاحب‌دلِ زمان خودش بوده است- اوایلى که براى تحصیل وارد نجف شد، با این‌که طلبه بود ولى به شیوه اعیان و اشراف حرکت مى‌کرد. نوکرى دنبال سرش بود و پوستینى قیمتى روى دوشش مى‌انداخت… بیشتر »

ثمرات حکومت اسلامی برای حوزه

گسترش توجه به دين و معنویت در سطح عالم، راز تجدید حیات حوزه، ارزش‌های انقلاب است. جوهر حيات و رشد و بالندگى حوزه، مرهون انقلاب اسلامى و امام(ره) و مجاهدت‌هاى ايثارگران است. انقلاب اسلامی، يك راه تازه در زندگي انسان باز كرده است.  خط كلّى نظام… بیشتر »

برترین نعمت پس از اسلام

 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ ص مَا اسْتَفَادَ امْرُؤٌ مُسْلِمٌ فَائِدَةً بَعْدَ الْإِسْلَامِ أَفْضَلَ مِنْ زَوْجَةٍ مُسْلِمَةٍ تَسُرُّهُ إِذَا نَظَرَ إِلَيْهَا وَ تُطِيعُهُ إِذَا أَمَرَهَا وَ تَحْفَظُهُ إِذَا… بیشتر »

من تا به حال پولی برای منبر نگرفتم

​?توصیه‌های آیت‌الله شاه‌آبادی در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ❇️ مقام غنا و بی‌نیازی عین نیاز بودن، مقام غناست.  فقر محض و فقر کامل همان غنای کامل است. تا فقیر نشوی غنی نمی‌شوی.  این آیه شریف قرآن است که می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ… بیشتر »

قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است

​✊ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، این قرارگاه را «خط مقدمِ دفاع از حیثیت و موجودیت کشور» خواندند و با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی انسانی… بیشتر »

سرباز شیطان

​? مواظب باشید سرباز شیطان نباشید ? امام خمینی (ره) : مادامی که وجود شما از حب نفس و حب جاه و شهرت و ریاست به بندگان خدا پر است، نمیتوان مَلٓکات شما را ملکات فاضله دانست و اخلاق شما را اخلاق الهی شمرد. ⚠️ کارکُن در مملکت شما شیطان است. ?منبع: کتاب… بیشتر »

چرا ظالم ها سالم ترند؟

چرا بعضی آدم ها با کوچکترین گناهی تو همین دنیا مجازات میشن . اما یه سری هر گناهی دلشون می خواد میکنن  و روز به روز هم پیشرفت ؟؟؟ پس عدالت خدا کجاست !! آدمها سه دسته اند : بیشتر »

نگاه های تشنه

نگاه کودکي ات ديده بود قافله را تمام دلهره ها را، تمام فاصله را هزار بار بميرم برات، مي خواهم دوباره زنده کنم خاطرات قافله را تو انتهاي غمي، از کجا شروع کنم خودت بگو، بنويسم کدام مرحله را چقدر خاطره ي تلخ مانده در ذهنت ز نيزه دار که سر برده بود حوصله را… بیشتر »