موضوع: "خرافات"

شب اول ماه ربیع الاول و خرافات زدن درب هفت مسجد

چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است ،بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع، پشت درب مساجد مراجعه کرده و درب هفت مسجد را می کوبند و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا را اعلام می کنند و به این وسیله می خواهند از دستان حضرت زهرا عیدی دریافت کنند !!!

? اما نظر بزرگان دین، در مورد این خرافات چیست؟

? آیت الله خامنه ای: عمل فوق مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. آقایان علماء  و مومنین ، با موعظه و نصیحت، از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.

ادامه »

هرکس من را از ماه صفر باخبرکند...!???

چندی است در برخی از سایتها و وبلاگ ها عبارت زیر تبلیغ می شود آیا تبلیغ این عبارت درست است و من می توانم این عبارت را تبلیغ کنم و معنی دقیق این دعا چیست؟

منبع مسند و موثق این روایت چه کتابی است و چه کسی این روایت را از پیامبر اسلام (ص) نقل نموده اند خواهشا آدرس کامل را اعلام نمایید 

  چنین حدیثی نیافتیم و حدیث هایی که در اینترنت مشاهده می کنید تا در منابع معتبر ندیده اید یا در سایت های معتبر و شناخته شده تایید نشده اند ، نپذیرید.

متاسفانه کارخانه حدیث سازی در اینترنت به شدت فعال است و در قالب های ظاهر الصلاح اهداف شومی را تعقیب می کنند.

ادامه »

شرف الشمس چه قدر واقعیت دارد؟

«این فرصت را از دست ندهید. همه آن چه فکرش را نمی کنید، تنها با یک انگشتر شرف الشمس.»شاید این جمله های تبلیغاتی روی کاغذهای آگهی، این روزها  برای شما هم ارسال شده باشد.  آگهی هایی که برای فروش و حکاکی یک انگشتر خاص در روز 19 فروردین تبلیغ می کنند. انگشترهایی از عقیقی زردرنگ که به «شرف الشمس» معروف شده اند.


چرا 19 فروردین؟ چرا شرف الشمس؟

ادامه »