موضوع: "امام رضا"

گلچین مداحی ویژه شهادت امام جواد الائمه علیه السلام

آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی: ‌

‌?️توفیق خدمت به زائران حضرت رضا(ع)، توفیق بزرگی است که به شما داده شده و از انتصاب شما بسیار خوشحال شدم که ان‌شاالله خدمت شما فوق تقدیر است و سعادتی بزرگ محسوب می‌شود.

?️معرفت افزایی زائران امام رضا(ع) همواره باید مورد توجه آستان قدس رضوی باشد و در این زمینه با چاپ و انتشار کتب مناسب و اثرگذار تلاش کنید.
?️مراسمات عزاداری به ویژه عزاداری ایام فاطمیه بیش از گذشته در آستان قدس احیا شود تا زائران هرچه بیشتر از سیره اهل بیت(ع) بهره‌مند شود.
?️برای موفقیت بیشتر در کارهایتان به حضرت زهرا(س) متوسل شوید و عنایات امام رضا(ع) را از طریق مادر ایشان به خود جلب کنید.

تولیت جدید آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی (زادۀ فروردین ۱۳۳۷ هجری شمسی در مشهد مقدس)

فرزند حاج شیخ یحیی مروی، دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در سطوح عالی فقه و اصول و دکترای رشته الهیات و معارف اسلامی است که از همان اوایل دوران رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی در سال ۱۳۶۸ و تا پایان سال ۱۳۹۷ - قریب به ۳۰ سال- در کنار رهبر معظم انقلاب، به عنوان معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور ارتباطات حوزوی و هم‌زمان، مسئول دفتر معظم‌له در قم، مشغول به خدمت بوده و در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با حکم ولی امر مسلمین، به عنوان تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب گردید.

تولد: فروردین ۱۳۳۷ ه. ش

زاده: مشهد مقدس

نقش‌های برجسته: معاون دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در امور ارتباطات حوزوی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در قم، رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبریمدظله‌العالی و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

تحصیلات حوزوی و دانشگاهی:  سطوح عالی فقه و اصول از حوزه علمیه قم و دکترای الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه قم

استادان سطوح میانی فقه و اصول:  آیات و حجج اسلام خزعلی، طاهری خرم‌آبادی، صالحی مازندرانی، وجدانی فخر، هادی مروی، مصطفی اعتمادی و…

استادان سطوح خارج فقه و اصول:  حضرات آیات عظام سیدعلی خامنه‌ای- وحید خراسانی- شیخ‌جواد تبریزی- حاج آقا مجتبی تهرانی.

سه خصلت در مومن

​?امام رضا عليه السلام: 

تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست:

 خصلتى از پروردگارش، خصلتى از پيامبرش صلى الله عليه و آله و خصلتى از ولىّ خدا . 

امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است؛  

خصلت  پيامبر صلى الله عليه و آله، ملایمت با مردم؛ 

 خصلت ولىّ خدا، شکیبایی در تنگنا و سختی است.

با ولایت تا شهادت

سخنرانی استاد پناهیان در حرم امام رضا علیه السلام در شب ۹دی۹۷ 

هر چه قدرت دنیای اسلام بیشتر میشه  دشمنان اسلام مکر و حیله شون بیشتر میشه در صدر اسلام بوده و الان هم هست

اول هشت سال دفاع مقدس

دوم اومدن تفکر دینی رو عوض کنن که هیچ کدوم جوابگو نبود 

سوم راه تحریف دین، که این مورد خیلی پیچیدگی داره مثل قضیه تحریم در خارج و بالا بردن قیمت ارز در داخل توسط نفوذی ها .این پیچیدگی ها بالا است که برای مردم عادی تعریف میکنی انکار می‌کنند و مردم عادی میگن مگین میشه دشمنان آنقدر بیکار باشن که اینکار رو برای ما انجام بدن و دشمن هم خیالش راحته که هر چه روشنگری کنی مردم باور نمیکنن مثل قضیه فرانسه و کشورهای اروپایی دیگه همه بیدار شدن .

در روایات زیاد اومده در آخر زمان با قرآن به جنگ اسلام ناب میان و امام رضا علیه السلام فرمودند در آخر زمان مردم متحیر از کدوم عالم پیروی کنند .

فتنه 88 دشمن یک راه کار تکراری رو امتحان کرد انقلاب مخملی ولی گفت تا بیاد معلوم شه که ادعای تقلب شده چند صباحی درگیری میشه این نقش آمریکایی بود اما انگلیسی ها پیچیده تره مثل قضیه داعش که انگلیس اون از بصره کلید زد .

تحریم ها نقشه آمریکا است و پیچیدگی خاصی ندارن اما وقتی مشکل های کشور حل نمیشه مطمئنا فتنه انگلیسی در کاره مثل قضیه قحطی و از بین رفتن 9میلیون ایرانی در زمان حکومت منحوس پهلوی.و جالبه از این قتل عام بزرگ در کتب درسی ما نیست و تا الان هم دست انگلیسی ها در کاره که فاش نشده الان اگه کسی اختلاس کنه بهتره یا یه عده سیاسون یه معاهده یا یه کنوانسیون و… رو قبول کنن که سرمایه مردم یک سوم بشه

حضرت آقا فرمودند دشمنان سال 97هیاهو کردن تا در سال 98 کار خودش بکنه فتنه های ظهور مثل فتنه های صدر اسلام نیست مثلاً اگر در صدر اسلام علی علیه السلام تا پانصد سال غریب می ماند ام در آخر زمان طبق کلام آقا رسول الله فتنه ها عمرش کوتاه مثلاً یه فتنه میکنند اما 5ماه بعدش رسوا میشن

حتی در روایت داریم از امام صادق علیه السلام که در آخر زمان فتنه زیاد باشه یا امام صادق علیه السلام به یکی از یاران فرمود فتنه آخر زمان مثل خورشید روشنه یعنی برا همه قابل فهمه در صدر اسلام دشمن خارجی زیاد در فتنه دخیل نبود ولی در آخر زمان دشمن خارجی برای شناسی فتنه بکار می آید

طبق کلام امام معصوم فتنه گر آخر زمان با دوستان ما اهل بیت دشمنی وبا دشمنان ما دوستی می کنند مثلاً آمریکایی که از داعش حمایت میکنه ببین در ایران از کی حمایت می‌کنه به اون رای نده .

معصوم می‌فرماید در آخر زمان فتنه از خانه بعضی از علما بیرون می‌آید. امام زمان عج زمانی میان که ما دیگه گول نخوریم و آقا میان ما رو تقویت کنن. فتنه جدید در چهل سال انقلاب چکار کردیم مثال ساده از لب دریای مدیترانه در شهر بیروت میتوانیم ریل بکشیم بیایم تا شمال ایران .

مشکلات اقتصادی داریم: این مشکل مسئولین است که نمیتونن از این نفوذ در منطقه پول در بیارن .در عراق  مغازه میوه فروشی شخصی عراقی گفت ذمیون فروشنده گفت بله گفت نه میوه ایرانی اومده یا نه فروشنده گفت نه مرد گفت نمیخرم تا میوه ایرانی بیاد  .

پوتین به مردم روسیه گفته اگر میخواهید پولتون رو دور بریزید برید ترکیه اما اگه میخواهید از سفرتون لذت ببرید برید ایران. پنج سال پیش گفتیم آمریکا رو تهدید کنید میترسن به من گفتن دیپلماسی نداری حرف نزن تا چندی پیش رییس‌جمهور، آمریکا رو تهدید کرد که اگه نفت ما صادر نشه نفت هیچ کشوری از دریای خلیج فارس رد نمیشه  ولی با وادادگی دولت در چند سال گذشته دیگه این تهدید فایده‌ای نداره.

چرا انقلاب اسلامی در فتنه ها کم نمیاره چون یک ابزار مهم داره بنام عقلانیت و اصلا اساس انقلاب ما بر اساس عقل بوده دفاع مقدس بر اساس عقل بوده مثلاً امام در مقابل استکبار می ایستد چرا چون مثل سگ هارند دنبال شون کنی فرار می‌کنند اما اگر  فرار کنی دنبالت میکنن. مثل اینکه گفتن سانتریفیوژ نچرخه کارخونه ها می‌چرخه این فکر احمقانه ای بود . 

گفتن اگر دم کدخدا رو ببینیم مشکل آب حل میشه هی امتیاز دادید اونا هم اومدن جلو و دارند سیاست مداران ما رو  بازی میدن تا زمانی که بشه ازشون امتیاز بیشتری میگیرن بعضی هم زمان امام خمینی ره دنبال سازش بودن  انقلابی یعنی آدم عاقل غیر انقلابی یعنی متوهن کسی که تمام تصمیم گیری های او بر اساس توهم و خوش خیالی به نفع خودش 

گزیده سخنان حاج آقا پناهیان در حرم امام رضا علیه السلام شب ۹دی‌ ماه سال ۱۳۹۷

@amirbayanyazd

1 2