با حضور آیت الله صدیقی همایش بازسازی عتبات عالیات در میبد برگزار شد.

با حضور آیت الله صدیقی همایش بازسازی عتبات عالیات در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

 

امام جمعه موقت تهران در این همایش گفت: مشارکت و همکاری در زمینه ساخت و احیاء بارگاه ائمه معصومین نشانه عزت بندگان خداست و خداوند این افتخار را تنها نصیب بندگان خاص خود می‌کند.

آیت الله صدیقی در توضیح دلایل اهتمام داشتن به احداث و بازسازی اماکن مقدس افزود: اولین دلیل، «تعظیم شعائر الهی» است؛ چرا که محبت ما به اهل بیت(ع) بایستی ظهور و بروز داشته باشد.

وی گفت: دلیل دوم به این خاطر است که چون دشمنان می خواهند نور وجود ائمه اطهار(ع) را خاموش کنند و خداوند هم فرموده اند اجازه چنین اتفاقی را نمی دهد، ما برای اینکه بندگیمان را نشان دهیم باید اکرام این بزرگواران را مدنظر قرار دهیم.

آیت الله صدیقی دلیل سوم کمک به بازسازی عتبات عالیات را ناظر به مسائل سیاسی دانست و افزود: این بناهای باشکوه هنر، فرهنگ، معماری و از همه مهمتر عشق شیعیان را در طول تاریخ به همگان نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات، بار اخلاقی کمک به بازسازی عتبات را دلیل چهارم خود برشمرد و گفت: تا از مال و پول نگذری نمی توانی از پل بگذری چرا که روح انسان، حیوانی است و با انفاق و صدقه دادن آزاد و پاک می شود.

وی در تشریح دلیل پنجم افزود: بازسازی عتبات عالیات به نوعی در تامین امنیت کشورهایی که این اماکن مقدس در آنها قرار دارد و دشمن به دنبال مخدوش کردن این امنیت است، بسیار کمک می کند.

آیت الله صدیقی کمک به بازسازی عتبات عالیات را باعث مطهر شدن روح افراد دانست و مطهر بودن از صفات اختصاصی اهل بیت(ع) است.

گفتنی است همایش یک روزه بازسازی عتبات عالیات دیروز با حضور مسئولان استان یزد، امامان جمعه میبد و اردکان فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و ۵۰ نفر از واقفین و خیرین میبدی برگزار شد و آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران میهمان و سخنران ویژه این مراسم بود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.