مسواکی که ابزار جاسوسی است+ عکس

هرچند ظاهر مسواک تولیدشده با نام تجاری Kolibree، ارسال عادات صاحب آن به پزشکان خانوادگی یا شرکت‌های تجاری و تبلیغی است، اما نمی‌توان امکان سوءاستفاده سازمان‌های امنیتی و جاسوسی از چنین ابزارهایی را نادیده گرفت.

به گزارش سرویس مجازی خبرگزاری بسیج، در ادامه موج فزاینده رسوخ فناوری‌های آنلاین به ابزارهای زندگی ، نوعی مسواک ساخته شده که عادات مسواک زدن فرد را به شرکت‌های تجاری ارسال می‌کند تا آنها بر مبنای این عادات، تبلیغات مدنظر خود را به رایانه یا موبایل فرد ارسال کنند.

این اختراع جدید را می‌توان به منزله عملی شدن آرزوی دیرینه شرکت‌های تبلیغاتی در دستیابی به تمامی تحرکات، سلایق و علاقمندی‌های مردم دانست.

هرچند ظاهر مسواک تولیدشده با نام تجاری Kolibree، ارسال عادات صاحب آن به پزشکان خانوادگی یا شرکت‌های تجاری و تبلیغی است، اما نمی‌توان امکان سوءاستفاده سازمان‌های امنیتی و جاسوسی از چنین ابزارهایی را نادیده گرفت.

این مسواک که در نمایشگاه کالاهای برقی مصرفی در لاس وگاس Consumer Electronics Show عرضه شده را می‌توان مصداق مفهوم «اینترنت برای همه چیز» یا “اینترنت اشیاء” دانست.

در یک زندگی کاملا دیجیتال و آنلاین، تمام تحرکات فرد حتی در خانه خودش توسط ماشین لباسشویی، دستگاه ورزشی، سیستم اعلان خطر، تلویزیون و اکنون مسواک، مورد ردیابی آنلاین قرار می‌گیرد.

شرکت سازنده مدعی است مسواک Kolibree از یک فناوری منحصر به فرد برخوردار است که عادات و نحوه مسواک زدن فرد را جمع‌آوری کرده و به صورت اطلاعات به موبایل وی یا دندانپزشکش ارسال می‌کند. بدین ترتیب، دندانپزشک به طور آنلاین از بیماری‌های احتمالی فرد مطلع شده و به او هشدار می‌دهد.

اما این روی مثبت ماجرا است. روی دیگر آن استفاده شرکت‌های تبلیغی از عادات و سلائق مصرف‌کنندگان است. ولی روی اصلی ماجرا که هنوز نهفته مانده، نحوه استفاده دستگاه‌های جاسوسی از ابزارهایی چون مسواکی است که به طور آنلاین اطلاعات مصرف‌کننده را به مقاصد نامعلوم ارسال می‌کند.

منبع:خبرگزاری بسیج

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.