«معامله قرن» و دلالی داماد ترامپ!

«معاملهٔ قرن» طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده اند، دنبال می شود؛ بنابراین، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

جالب اینجاست که بدانید رئیس جمهور آمریکا، داماد خود کوشنر را دلال معامله تعیین کرده است.

بر اساس این طرح، دولت مستقل فلسطینی شامل نیمی از کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی خواهد بود. بر اساس این طرح، شهر ابودیس نیز به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد. در این طرح مناطق، روستاها و محله‌های عربی ـ که عمدتاً فلسطینیان در آن سکونت دارند ـ به حکومت خودگردان فلسطین واگذار خواهد شد و یک معبر نیز برای فلسطینیان برای تردد به مسجدالاقصی در نظر گرفته می شود.معامله قرن پیشنهادهایی نیز برای پایان دادن به مشکل آوارگان فلسطین و شهرک سازی اسرائیل دارد.این معامله شامل انتقال مالکیت محله‌ها و نواحی نزدیک به قدس مانند “بیت حنینا"، “شعفاط"، “کفر عقب” و “راس خمیس” به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود. این طرح، پیشنهادی مبنی بر تشکیل کشور فلسطین در ابتدا در حدود نیمی از کرانه باختری، تمامی نوار غزه و برخی محله‌های قدس از جمله ” بیت حنینا"، “شعفاط” و اردوگاه آن، “راس خمیس” و “کفر عقب” مطرح می‌کند و در کنار آن، شهرک قدیمی و محله‌های اطراف آن همچون “سلوان"، “الشیخ جراح” و “جبل الزیتون” را برای رژیم صهیونیستی باقی می‌گذارد.

an style="color: #000080; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 8pt;">منبع:https://www.tabnak.ir
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.