نمايشگاه ميبد شناسي در حسنيه انصارالحسين بفروئيه شهرستان میبد

ميبد شناسي ، نمايشگاهي كه از تاريخ و فرهنگ و آداب و رسوم اين شهرستان حكايت دارد.

زيلوبافي ، موتابي و سفال كه از صنايع دستي منحصر به فرد ميبد است در اين نمايشگاه به طور زنده به نمايش گذاشته شده است .

 

ابزارهاي كشاورزي ، ظروف مسي ، مبطبخ خانه هاي قديمي ، قصه ها و مكتب خانه ها و سيني برون عروسي ها همه نشان از فرهنگ غني شهرستان ميبد در گذشته است كه در اين نمايشگاه خودنمايي مي كند.

و امروز آشنايي نسل نوجوان و جوان با اين همه پيشينه غني تاريخي و فرهنگي به راستي كه به جا و شايسته است .

 

معاون آموزشي آموزش و پرورش ميبد در حاشيه اين نمايشگاه گفت : نمايشگاه ميبدشناسي با هدف آشنايي دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان با گذشتگان به لحاظ فرهنگ ، سنت و حرفه هايي است كه در گذشته مرسوم بوده برگزار شده است .

 

ابوالفضل دهقاني با بيان اينكه ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي ميبد در ۱۷ غرفه به نمايش گذاشته شده است افزود : با توجه به اينكه شهرستان ميبد در گذشته از ۱۷ بلوك تشكيل شده است اين نمايشگاه را در ۱۷ غرفه برپا كرده ايم كه از مهمترين اين غرفه ها ، شهدا ، مشاهير ، حرفه ها و سنن قديمي ، مكتب خانه ، مطبخ خانه ها و صنايع دستي مي باشد .

 

وي افزود : اين نمايشگاه در سه مرحله برگزار مي شود كه مرحله اول آموزشگاهي بوده كه در سطح مدراس برگزار شده و مرحله دوم شهرستاني بود كه در حال برگزاري است و مرحله سوم استاني است كه در ارديبهشت ماه سال ۹۴ در سطح استان برگزار خواهد شد .

 

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و فرماندار ميبد با بازديد از اين نمايشگاه ، با ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي و آداب و رسوم اين شهرستان آشنا شدند.

 

شركت كنندگان با حضور در تك تك غرفه ها با انواع نان هاي محلي و آش هم پذيرايي شدند.

 

اين نمايشگاه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در حسينيه انصار الحسين بفروئيه برپاست و علاقه مندان مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند .

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.