وظايف راهبردي بسيج از منظر فرماندهي كل قوا؟

حضرت امام خميني (ره) پيرامون وظيفه بسيج مي فرمايند: «طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه‌ها بايد با تمام توان خود در مراكز شان، از انقلاب و اسلام دفاع كنند و فرزندان بسيجي‌ام دراين دو مركز، پاسدار اصول تغيير ناپذير «نه شرقي و نه غربي» باشند».
فرمانده معظم كل قوا به عنوان، فرمانده ارشد بسيج و مراد همه بسيجيان، در اين زمينه همواره وظايفي را براي اين مجموعه تعريف و ترسيم نموده‌اند كه برخي از اين وظايف به شرح زير است:


1- حمايت از شعارهاي جهاني انقلاب اسلامي

نظام جمهوري اسلامي پرچم معنويت و اخلاق را بلند كرد. برافراشتن پرچم اخلاق، فقط از موضع موعظه‌گري قابل تأمين نيست؛ با حركت عظيم و اقتدار ناشي از حضور مردم، اين پرچم در دنيا برافراشته شده است. امروز ما در منبرهاي عظيم جهاني و بين‌المللي، از عدالت و مظلوميت ملتها سخن مي‌گوييم و اين به بركت نظام جمهوري اسلامي است. حضور مردم و بسيج حقيقي دلها و جسمها و جانها مي‌تواند پشتوانه‌ اين حركت عظيم جهاني باشد. اين مسؤوليت عظيم بسيج است.


2- مسؤوليت بسيج در دفاع از هويت ملي و ديني
از بزرگترين مسؤوليت‌هاي يك مجموعه‌ي بسيج در كشور اين است كه از هويت ملي و ديني پاسداري مي‌كند و بايد پاسداري كند.


3- وظيفه خطير بسيج در عرصه‌سازندگي كشور
امروز بسيج عناصر مؤمن و فداكار، علاوه بر دفاع مسلحانه از كشور و انقلاب، بايد سازندگي كشور را نيز هدف ديگر خود قرار دهد. امروز، روزي است كه همه‌ي نيروها بايد همه‌ي سرمايه‌هاي علمي، فكري، تخصصي، تجربي، مادي و معنوي خود را همچون بسيجيان ميدان جنگ، پشت سر دولت به ميدان سازندگي وارد كنند؛ دولت به شكل بسيجي عمل كرده و نيروهاي كارآمد بسيجي را به حضور در ميدان سازندگي تشويق كند و با برنامه‌ريزي جامع، جايگاه هر قشر و هر فردي را در جهاد بازسازي كشور معين كند، و آحاد مردم نيز با ترجيح مصلحت سازندگي بر مصالح شخصي، فداكارانه در اين ميدان مجاهدت كنند.


4- ضرورت حفظ آمادگي دائمي
انتظاري كه امام از بسيج داشت، آمادگي و حضور دائمي بود؛ زيرا بسيج، پشتوانه‌ اصلي انقلاب است.


5- ضرورت دشمن شناسي
بسيج، در سرتاسر كشور هوشيار باشد. همه‌ي نيروهاي مسلح - ارتش، سپاه و نيروهاي انتظامي - بايد هوشيار باشند. همه بايد هوشيار باشند؛ اما بسيج، احتياج به هوشياري مضاعف دارد. آحاد بسيج در هرجا هستند - در شهر، در ده، در عشاير، در دانشگاه، در حوزه‌ علميه، در دبيرستان، در بازار، در اداره، در كارخانه - بايد هوشيار باشند. دشمن، براي ضربه زدن به انقلاب و اسلام، از يك راه نمي‌آيد؛ از راههاي مختلف مي‌آيد. بايد چشمتان را باز كنيد، متوجه باشيد و دشمن را بشناسيد. امام بزرگوار، اين خطوط را براي ما درست مشخص كردند.

منبع:http://www.siasi.porsemani.ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.