چرا پيامبر هر روز ۷۰مرتبه استغفار مي‌كرد؟

حجت‌الاسلام مسعود عالي استاد حوزه علميه درباره ولادت با سعادت پيامبر اكرم(ص) گفت: تمام انبياء گذشته زمينه‌ساز آمدن حضرت رسول(ص) بوده‌اند تا توحيد تام و مراتب بالاي هدايت را تا جايي كه بشر به آن نياز دارد را تا روز قيامت براي آن‌ها بياورد.

حجت‌الاسلام عالي خاطرنشان كرد: در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه همواره غفلت‌ها پمپاژ مي‌شود و گرد و غبار بر دل‌هاي ما مي‌نشيند، اگر كسي خودش جهت‌گيري نكند، زير اين گرد و خاك‌ها و غفلت‌ها مدفون خواهد شد، بنابراين ما به يك گردگيري نياز داريم. حضرت رسول(ص) مي‌فرمايند: گهگاهي گرد و غباري بر دل من مي‌نشيند كه من در هر روز 70 مرتبه استغفار مي‌كنم. وقتي پيامبر(ص) با دل پاك و با صفاترين روح عالم، استغفار مي‌كند ما چه بايد بگوييم؟ در مقابل اين پمپاژ غفلتي كه در دنيا صورت مي‌گيرد ما بايد دائم خودمان را شارژ كنيم.

وي به بيان راهكارهاي دوري از غفلت پرداخت و گفت: شنيدن موعظه به نوعي غبارهاي دل را مي‌زدايد؛ دانستن غير از شنيدن است، حضرت امير(ع) زماني به يك فردي فرمودند: مرا موعظه كن! آن فرد گفت: شما كه همه چيز را خودتان مي‌دانيد من چه چيزي به شما بگويم؟ حضرت فرمودند: در شنيدن اثري است كه در دانستن نيست، ‌بنابراين موعظه، دل را جلا داده، صيقل مي‌بخشد و غفلت‌ها و گرد و غبارها را دور مي‌كند.

اين استاد اخلاق، گام بعدي دوري از غفلت‌ها را قرائت قرآن، ياد مرگ و رفتن به قبرستان و تأمل كردن در آن، نشست و برخاست با افراد اهل دل برشمرد و اظهار داشت: اگر از عواملي كه انسان را شارژ مي‌كند در مقابل غفلت‌ها استفاده شود، فطرت دروني انسان بيدار و شكوفا مي‌شود، همچنين در مقابل طوفاني كه در آخرالزمان از جانب شيطان نسبت به دين‌داران به راه مي‌افتد، بايد به اين امور متصل شد تا نور مطهر پيامبر و آلش در آيينه وجودمان بتابد و آن را جلا دهد.

  • نظر از: رحیمی
    1392/11/01 @ 01:55:09 ب.ظ

    رحیمی [عضو] 

    با سلام
    مطلب خوبی بود.ممنونم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.