با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی، برگزاری اولین کنگره شعر توحیدی در میبد

اولین کنگره  شعر توحیدی با حضور شاعران برجسته کشوری ورئیس جامعه المصطفی العالمیه در شهرستان میبد برگزار شد.

این کنکره ،صبح روز پنجشنبه مورخ 18 اردیبهشت ماه در محل هتل الملک میبد ویژه شاعران وعصر آنروز در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی میبد آغاز شد .

این کنکره که با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی توسط دبیر علمی همایش حجت الا سلام زکریا اخلاقی آغاز شد،برخی از شاعران برجسته کشوری از جمله استاد علیرضا قزوه و استاد محمد علی مجاهدی با حضور خود رونق خاصی به برنامه بخشیدند.

در ادامه این برنامه آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان با تشکر ویژه از استاد زکریا اخلاقی-دبیر علمی همایش- نسبت به عدم حضور وزیر و مسئولین وزارت ارشاد در این کنگره گلایه نمود و گفت: علیرغم آنکه دو سه بار به ایشان عرض شد، همزمانی این مراسم با نمایشگاه کتاب عذری بود برای دوستان از این جهت تا حدی قابل قبول است ولی فکر می کنم وزارت ارشاد لازم بود توجهی به این جمع فرهیخته و این حرکت نو و مبارک مبذول می داشت. البته از دوستان عزیز ما در استان تشکر خاص دارم و این مانع از گلایه ما از وزارت ارشاد نیست.

دراین کنکره ۲۵۴ نفر با ۷۱۴ اثر در همایش شرکت کردند  که شامل ۱۵۳ مرد و ۱۰۱ زن بودند. خردسالترین شاعر حاضر در این کنگره، سیده سحر کاظمی از شهرکرد با ۷ سال سن و پیرترین شرکت کننده نیز حمید روزبهانی با ۷۰ سال سن از بروجرد بود و بیشترین آثار دریافتی به ترتیب از استانهای تهران، یزد، مشهد، گیلان، لرستان و شیراز بود.

 

در پایان این برنامه به منتخبین هدایایی ارزشمند اهدا شدوحضار پس از پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء را در محل مسجد دانشگاه آزاد میبد و به امامت آیت الله اعرافی اقامه کردند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
نظر خود را نسبت به این وبلاگ اعلام نمائید.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.